Gå til innhold

Ville bare si hei til dere alle her inne! jeg er ny her!


*Lille*babyen*min*

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! alt er litt nytt for meg, men kjekt med slike teminklubber:-) jeg har termin 23 april! Håper vi snakkes nærmere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også ganske ny her inne, og er så glad for at det finnes et sted jeg kan spørre om alt jeg lurer på.

Jeg har termin 22. april:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig! utrolig greit å kunne glede seg sammen med andre i samme situasjon, og ikke minst kunne diskutere saker og ting! Så artig at vi har termin nesten samtidig! :-) Når tenker dere å fortelle nyheten? jeg har hørt at det er etter 3 mnd som er vanlig? (litt pinlig dette, med alt som er så nytt, jeg vet jo ikke noe!) :-) men kos blir det hvertfall med en liten babis! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten :-) Da er du akkurat 6 fullgåtte uker idag, for det er jeg også- har også termin den 23.april :-)

 

Jeg har en fra før da, gutt født 09 så jeg sugde til meg all av info sist gang og denne gangen vet jeg det meste..likevel er det gøy å snakke om og glede seg sammen og denne gangen kan jeg kanskje hjelpe og gi råd til de som er førstegangs :-) Moro det også :-)

 

Når man skal si det til omverdenen er jo helt opp til deg, ikke noen fasit, men mange velger å vente siden uke 12 er en slags milepæl i et svangerskap. Etter uke 12 er det nemlig svært lav risiko for at det skal gå galt. Det er faktisk ikke så stor risk før heller..rundt 85% sjanse for at det går bra..men likevel er det mange som er redde pga de 15% som mister..det som er greia er at mange av disse mister før de engang vet at de er gravide og vil kanskje ikke engang merke at de noengang har vært gravide.

 

Jeg sier det til alle venner etterhvert som jeg treffer de face to face og bryr meg ikke så mye om hvor mange uker jeg er..dette er rett og slett fordi jeg har behov for å si det og dersom noe hadde skjedd hadde jeg hatt behov for å snakke om det med de uansett. Men til sjefen og kollegaer venter jeg gjerne 12 uker...men blir jeg kvalm må jeg si det før.

 

Lykke til ihvertfall..blir spennende å se hvem av oss som føder først..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt og snakket mye om det å fortelle det til andre, og har vel bestemt oss for å fortelle det til foreldrene våre i uke 8 og så vente litt før vi forteller det til andre. De eneste som vet det nå er min søster som også er gravid, og sjefen min.

 

Det høres sikkert rart ut at jeg har fortalt det til sjefen så tidlig, men det var kun for min egen del. Er ekstremt trøtt, som jo er vanlig, men sliter også veldig med å sove. Den siste uken har jeg sovet ca 2 timer hver natt, og det gjør det vanskelig å fungere optimalt på jobb. Jeg er leder, jobber mye overtid og må være tilstede 100 prosent hver dag, så da syns jeg det var greit å si fra sånn at hun ikke mistenker at jeg er lat:)

 

Jeg er veldig fornøyd med at jeg sa det, vi har laget en avtale om hva jeg kan si når jeg skal til lege/føler meg slapp osv, så jeg slipper å finne på nye løgner til de andre hele tiden. Hun sa også at jeg nå måtte fokusere på meg selv og babyen, ingen kom til å takke meg etterpå dersom jeg kjørte på og slet meg ut på grunn av jobb. Det syns jeg var fint å høre, siden vi jenter jo alltid skal være så "flinke".

 

Ble litt langt dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har ikke vært på den første kontrollen enda, men etter mine beregninger så blir terminen 25/26 april.

 

:-)

 

mvh

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...