Gå til innhold

Hvordan er regelen med oppkast og barnehage?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De ringte meg i dagmorges og fortalte han hadde kastet opp. Hentet han, og fikk en tilsynelatende frisk gutt hjem. Han har ikke kastet opp mer, og det ser for min del ut som om han er helt frisk i formen. Er det slikat jeg MÅ holde han hjemme i morgen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal holdes hjemme til 24 timer etter siste episode med oppkast/diare, 48 timer hvis der er barn med svakt immunforsvar.

 

Men dette gjelder ved omgangssyke, oppkast av ikke-infeksiøse årsaker er jo ikke smittsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har 48 timers regel i vår barnehage og med GOD grunn. de som sender barn tilbake før 48 timer etter symptomfri sørger for at resten av barna, deres søsken og foreldre og alle ansatte blir smittet....

så 48 timer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur de fleste har sånn at det må gå minst 48 timer fra siste oppkast. Det er jo selvsagt noe anna om grunnen er at ungen har drikket for fort eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 timers regel her i kommunen og, i alle 42 barnehager ( er styrer og med på styrernettverk, så samme regel i alle bhg!) Det samme får du beskjed om på legevakta !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår barnehage kjører streng regel med 48 timer fra siste utbrudd. Om man kaster opp en gang kan det likevel være smittsomt.. og pga foreldre som sender barnet tilbake for fort og smitter halve avdelinger, har vi måtte slå hardt ned på det. For når det først setter igang, blir vi aldri kvitt det. Det værste av alt er foreldre som lyver om at ungen har kasta opp bare for å få sendt de i barnehagen.. det er respektløst.

 

Oppkast er en stor belastning for en barnehage. Spesielt når det blir smittet så mange voksne at vi i tider går underbemannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sendt han i bhg i morgen. Det er mest sannsynlig ikke omgangssyke så lenge han kaster opp bare 1 gang. Da er det mer sannsynlig at det kommer av noe han har spist, eller at han kanskje har skreket eller hostet til han kastet opp?

 

Jenta vår hostet ofte til hun kastet opp da hun var mindre, kunne ikke vært hjemme hver gang dette skjedde....

 

Bhg vår har heller ikke den 48 timers regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.. jeg to hakk over her..

 

Vi ser selvfølgelig an situasjonen med barn som har det for vane med å hoste eller gråte til de kaster opp. Også om det er noe som kan forklare at det kastet opp. Er ikke heeelt firkantet heller. Men har vi først sendt hjem pga oppkastet, gjelder det 48 timer hos oss.

 

Om dere bare hadde kommt å levert han dagen etter, hadde vi bare pent måtte sende dere hjem igjen. Så strenge er vi.

 

Hadde jeg vært Hi hadde jeg ringt barnehage og spurt hva de synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...