Gå til innhold

Erfaringer me småttiser og flytur???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vil dele positive erfaringer med det å fly med småtasser?!

Jeg skal ut på en to timers lang flytur når min prinsesse er ca. 6 uker. Hva bør jeg forberede og evnt tips til å gjør flyturen mest mulig behagelig for liten og stor. Tar i mot tips med stor takk ('',)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har flydd endel med min lille på 3,5 mnd. Gir flaske til henne så det var jo lurt å ha med da (varmt vann, kaldt vann, flaske og pulver). Om du ammer så er det enda enklere. Om hun tar smokk kan det være bra å ha med. Har gitt smokk til jenta mi ved landig og letting. Men tror nok det beste tipset er å være rolig selv:) Min tøtte skrek ikke i det hele tatt, men så skriker hun nesten aldri ellers:)

Skrevet

Fløy også med vesla da hun var 6 uker... 2 timer innenlands. Hun sov for det meste i fanget mitt. Vi hadde med mme som hun fikk på opp- og nedturen + smokk (med smokkeholder) til resten av turen. Fint å ha med litt ekstra tøy hvis det er kaldt ombord. Ellers syns jeg bæresjal e.l. er supert på flyplassen når de er så små, så har man begge hendene til rådighet. Ta med fødselsattest (kopi av denne), da de kan kreve legitimasjon på babyen, gulpekluter, bleier, noe å vaske stumpen med, flasker med mme/mm eller dine egne pupper. De fleste fly har stellebord over toalettet, men belag deg på at det er trangt. Nyt turen, for det er nå det er behagelig for de fleste å reise med fly. Om ett år er det straks litt mer krevende.

God tur! c",)

Skrevet

Vi har fløyet en del emd gutten som nå er 18 mndr. Første gang var han 8 uker gammel. Det har alltid gått kjempe bra, uansett lengden på turen (fra 30 min til 14 timer), men hver gang er det på en måte et sjansespill fordi han endrer seg hele tiden.

Så liten som hun er, her er det jeg ville prøvd å huske på:

- amme/gi flaske i forbindelse med letting og landing. Det hjelper virkelig.

- hvis hun tar smokk, bruk det for alt det er verdt.

- ta med et lett teppe, og kanskje en liten pute til å ha under albuen din for at det skal bli behageligere for deg.

- ha med skift til henne og deg selv. Hun kan lett gulpe på deg underveis, itt kvalmt med sur melkelukt for medpassasjerer.

For en "forholdsvis" kort tur med en så liten baby, er det ikke noe mer egentlig. Slapp av, det er store sjanser for at hun sovner pga lyden og ammingen. Det gjorde gutten vår hele tiden de første måneder. Det verste er da at du blir helt nummen i armen, derav puten.

Dette går bra, vet du.

Skrevet

Det er faktisk lettere å fly når babyen er så liten, enn når den blir større. Gi pupp idet flyet letter og når du negynner å kjenne det i ørene når dere skal lande. En pute elelr liten dyne er fint for armen, som noen andre har skrev. Personlig liker jeg å sitte ved midtgangen slik at jeg kan reise meg og gå hvis det blir skriking, men det kan også være dumt hvis babyen sover godt og du sitter ytterst og må reise deg for andre som skal på do.

Hvis du reiser alene er bæresjal eller annet lurt, man trenger ofte et par armer...Og god tid på flyplassen kan være lurt: sending og pakking av barnevogn, sikkerhetssjekk, amming og bleieskift kan ta tid.

Ellers er det ikke mye å forberede. Pust godt og ikke la deg stresse:) Det kommer til å gå kjempefint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...