Gå til innhold

Hvorfor må barnevogner være så dyrt :(


Mrs Bad enkelt og greit

Anbefalte innlegg

Vi trenger en sportsvogn til jenta vår da Simo'n vi har er for kort til henne. Det er kombivogn.

Men alt er jo så dyrt! Tenker ikke på å kjøpe nytt. Men finner ingen som kan passe henne. Noen tips? har ikke råd til å legge ut mange tusen. Vi må ha søskenvogn også siden jeg blir endel alene med barna.Vil ha et sted å sette jenta vår som da er nesten 2 år når vi er ute å går osv.

Føler meg litt lost i barnevognverdenen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Billigste jeg har sett er på Happyland på svinesund dersom du bor slik at du kan komme deg dit. Uansett er det større sjanser for å få det billigere i sverige uansett siden vi har valutaen :-)

 

Jeg har også en kombivogn (brio) jeg synes den fungerer fint som sportsvogn jeg!? Hva med å kjøpe søskenbrett til hun på 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerer fint ja. Men siden jeg har så lang unge så må hun krølle seg sammen.

nei, må ha et sted å spenne henne fast når hun får disse raserianfallene sine. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en TFK (brukt eller importert fra Tyskland for å få den billigere)? Jeg har en 2 åring som er langt over alle percentil-kurver, men han har god plass i TFK'en og kommer nok til å ha det i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken TFK da? Vi hadde nemlig en for en stund tilbake siden men den var enda mindre en Simo'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på shoppemamma.com, her finnes det oversikt over liggelengde på sportsvogner. Jeg har tfk joggster twist. Dette er blandt de største sportsvognene. Liggelengde på 100 cm og veldig bred. Min gutt på 2 år ( 95 cm og 15,5 kilo) Sitter og ligger kjempefint i den enda, og sikkert et år til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TFK Joggster Twist. Hadde med tantungen på 5 på tur en dag, og når han ble sliten, var det faktisk god plass til han i vogna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta eldstemann i trillebår-stilling og legge yngste på ryggen? Kan jo evt. spenne fast den yngste med et belte, eller litt tau. Ikkeno problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg ikke tenkt på det?? OMG

Tau har jeg jo så da hadde jeg sluppet å bruke mange tusen da! Bra tenkt Magia:D

Det hadde nok gått an å lagd en båre selv også da. bare bruke to pinner med noe et tøystykke så kunne de sittet oppå den så kunne jeg hatt tau rundt livet og dratt de bortover veien.

 

Til dere andre: skal sjekke ut TFK en gang til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å sjekk ut finn.no hvor mye tfk egentlig koster brukt. Så det er nok dyrt. Greia er at jeg må kjøpe en vogn som er lang hvis ikke kan vi jo like greit å ha den vi har. Men da får hun ikke strekt seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...