Gå til innhold

Jeg kjenner mange NAV-svindlere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner mange som mottar overgangstønad selv om de bor sammen med barnefaren.

En jeg kjenner har til og med skilt seg for å kunne få støtte som enslig mor. Hun har 3 barn, mannen hennes jobber svart og tjener ganske bra. De fikk støtte fra sosialkontor før skilmessen, mens mannen jobbet svart. De likte ikke at sosialkontor masset på at de skal begynne å jobbe, derfor søkte de skilmesse.

Så kjenner jeg en til som også har 3 barn. Først var de samboer, så fikk de ett barn. Mannen skiftet adresse selvom han bodde sammen med henne og hun gikk og søkte om støtte, ettervert fikk hun andre barnet og hun fikk engangstønad og støtte selv om NAV vste at han var faren. For 4 mnd siden fikk hun barn nr3 og hun får forsatt støtte.

Jeg følger meg som svindel selv, når jeg vet om dette og ikke opplyser NAV.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da syntes jeg heller du skal si det til dem, at du kommer til å gi beskjed til Nav dersom hun ikke sier opp denne stønaden. For uansett hvor sleipt det er, så kommer du til å ødelegge livene deres med å gi dem flere hundre tusen i gjeld og svindel på rullebladet, noe som er svært alvorlig. vet ikke hva som haadde vært verst da jeg!:) du eller dem? syntes du skulle være tøff nok til å gi dem beskjed, hvis du bryr deg så mye om det!

Skrevet

ja jeg vet også om de som har svindlet nav ved å ta imot dagpenger, sosialstønad, overgangsstønad, kontantstøtte osv når de har hatt jobb, har jobbet svart, har hatt samboer i over ett år osv, men jeg har da for pokker gitt beskjed!

At NAV ikke gjør noe med informasjonen er deres problem, da har ihvertfall ikke jeg vært med på å skjule noe for svindlerne...

Skrevet

Jeg har allerede fortalt dette til de, men hun ene sier "jeg har ikke noe med saken å gjøre, det er mannen min som ber meg om dette". Og at pengene er uansett ikke nok til å leve av. Ok, hvis ikke pengene er nok, hvorfor ikke jobbe isteden. Det er bare tull, mannen hennes jobber svart og tjener bra.

Skrevet

Bare tips NAV anonymt. Vet om ei som ble tatt, de sjekker om bilen til far er der kveld og morgen. Ble saftig bot av dette. Tror den var 15 000 kr, men er noen år siden.

Hun dama torde ikke svindle mer etter dette!

Skrevet

jeg kjenner noen som gjorde dette! men de fikk faktisk "lov"!?

Moren var under utdannelse og hadde ikke jobbet seg opp til foreldre penger. far i huset jobbet 60% og hadde ca 12 tusen i mnd. så lenge de hadde hver sin leilighet og far faktisk bodde i sin egen leilighet, så var dette altså lov.

jeg er alenemor ( på ordentlig ) men jeg skjønner faktisk de som må gjøre det! men da er det kanskje bedre og være ærlige fra starten av til nav? .

kanskje han faren til hun du skjønner er veldig penge grisk og vil ha sine egne penger i fred?

Skrevet

hvordan sjekker egentlig NAV dette?

lusker de i buskene?

det er jo maaange som benytter denne ordningen!

Skrevet

hva sa nav når du sa ifra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...