Mamma til snart 3 <3 Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Har en gutt på straks 3 mnd som har ammet fint helt siden han ble født, og stort sett spist hver 3 time. Men i går kveld så prøvde jeg å gi han etter 3 timer, men nei, han bare stritta i mot og ville ikke ha, fikk han til slutt å amme etter 3t og 45min siden han hadde spist sist og la seg for natta da kl 19.00. Ammet fint i natt kl 01 og 05. Prøvde å amme han før vi dro i bhg med storebror kl 08.45, men nei, samme greia som i går kveld. Tenkte nei vel og dro te bhg. Han sovna på veien og våkna kl kvart på 10, altså 5 timer siden forrige amming. Hadde han litt oppe og kosa litt før jeg tilbød han brystet men nei. Ville ikke ha nå heller?? Ingen av brystene. Merkelige greier altså. Han er ikke noe sur. La han akkurat ned siden han var veldig trøtt. Noen som har opplevd noe lignende?? Er jo livredd for at dette er slutten på ammingen da og at han ikke vil ha pupp mere.. Det har jo nå gått 5,5 time siden han spiste sist, så det er jo rart at han ikke er sulten synes jeg. Har aldri gitt han flaske heller så kan jo ikke være at han heller vil ha det heller når han ikke veit av noen annen måte å få mat på.. Uff kjenner jeg blir helt rådvill. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Skal snakke med hs etterpå å høre hva de sier. Noen som har noen beroligende ord eller tips??
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Kanskje det har noe med alder på barnet og økt melkemengde å gjøre? At han rett og slett spiser mer mat til hvert måltid og at det dermed "holder" lengre i magen før han blir sulten? Jeg tenker også at han er så gammel at han har en periode på døgnet hvor han har natt og ikke trenger å spise. Ca 6-8 timer, omtrent dobbel tid av måltidsmellomrommet på dagtid. Siden han er fornøyd og ikke har fått mat på annet vis er det neppe slutten på ammingen. Pust dypt og ta det med ro, han blir nok snart puppesulten igjen ,-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Lillebror her ammes ca hver 2.time gjennom dagen.. Men det hender også at han kan sove både 4-5 timer på dagen uten at han spiser.. De regulerer det jo selv Så hvis han går opp som han skal, så er det ikke noe problem =)
mamma og my Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Her kan det gå opptil 7-8 timer mellom ammingene fordi han sover natta igjennom (er 4 mnd), og det har ikke gått ut over melkeproduksjon, men jeg våkner jo med big time melkespreng, da! Tror det handler om at han får det han skal til måltidene, og klarer seg uten mat over lengre tidsrom.Du skal vel til helsestasjon ca en gang i mnd, og da får du sjekka om vekta går den veien den skal, og hvis den gjør det, er det ikke noe å bekymre seg for. En skal være forsiktig med "tvangspupping"- lett at han kan få vegring mot brystet da.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 25. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2010 Han har hele tiden gått veldig bra opp i vekt, 1 kg i mnd, så han spiser tydeligvis godt når han ammer. Han har jo en sånn lang økt på natta, på mellom 6 - 8 timer hvor han sover. Rare greier. Han sover enda, så blir spennende å se om han vil ha mat da.. Er jo over 6 timer siden han spiste sist.. Fikk ikke ammet sist så kjenner jeg er ekstra sårbar om dette var det jeg fikk oppleve av amming.. Nei får virkelig håpe dere har rett og at han bare ikke er sulten..
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 25. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2010 Går 7-8 timer mellom ene amminga på natta å, men dette er jo dagen. Trodde ikke det var normalt. Har både snakka med hs og vært te legen med han og ingen ting er galt. Hs hadde ingen spes råd å komme med annet en å feks gi han med skje, av kopp osv.. Han har enda ikke ville ammet, 11 timer siden sist mat kl 05.00!! Skjønner ingen ting jeg. Nå ligger han å sover igjen, har sovet i to timer nå, et under når det er så lenge siden mat synes jeg. Har kokt flasker for harde livet nå, og pumpa meg så jeg er klar til å evt måtte ty te flaska i kveld Han kan jo ikke legge seg for natta med tom mage heller.. Uff!!
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 25. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2010 Fikk til å amme han kl 17 og 19 ved at han lå på ryggen på sofaen og jeg sto på alle fire over han med puppen hengende i munn på han, da gikk det til slutt. etter 12 timer uten mat. Er jo helt sykt spør du meg! Går jo ikke an å forsette å amme sånn, blir så så sliten av å stå sånn. Kan det være at han har vondt i nakken av å ligge på siden i vanlig ammestilling?? Noen med erfaring på dette??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå