Gå til innhold

Vaske nytt babytøy?


bokblomst

Anbefalte innlegg

Nå begynner kanskje de fleste av oss å tenke på klesinnkjøp til babyen, noen har kanskje allerede begynt? ;)

Det jeg lurer på er: med tanke på allergi osv., hvordan burde man vaske tøyet før bruk? Jeg reagerte på nytt, uvasket tøy som liten, og kan derfor tenke meg at min lille datter også vil gjøre det...

 

Burde man vaske tøyet uten vaskemiddel/tøymykner, eller bruke midler beregnet på sensitiv hud e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt nytt tøy skal vaskes først, for det er innsatt med et stoff som ikke er bra. (før var det i hvertfall kreftfremkallende, men vet ikke om dem har kuttet det ut) Uansett, så kjenner du jo at nytt tøy er litt stivere, så det må vaskes. Jeg personlig bruker neutral både vaskemiddel og skyllemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket alt med Neutral til første, har ekstra skylleprogram på maskinen min og bruker det til alt av vask.

 

Koste meg glugg i hjel og strøk alt også, men det ble med den gangen:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: Jojo, selvfølgelig skal jeg vaske tøyet først, lurte bare litt på om man burde være forsiktig med vaskemidler og sånn.

 

Sannali: Skjønner at du bare fikk strøket det den ene gangen! Ser ikke for meg at det blir førsteprio etter fødselen, hihi :) Har Neutral tøymykner? Eller burde man bare droppe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har tørkeskap og -trommel bruker jeg ikke tøymykner, men tror Neutral har det også... Babytøy er som regel ikke det stiveste i utgangspunktet så du kan jo prøve deg frem.

 

Klar for BIM-treff snart?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vi har ikke tørkemaskin av noe slag, så her må det lufttørkes :( Synes det pleier å bli så stivt da... skal overtale samboer til at vi må skaffe oss det neste gang vi flytter! ;)

 

Klar for BIM-treff ja! Er på utenlandsferie fra 4.-18. september, men er veldig gjerne med på et etter det en gang! :) Står alt ellers bra til med deg? Vært på UL og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt bra, bekkenet krangler men det er jo intet nytt. Fin UL, fikk flyttet terminen til 9. januar, men satser på litt senere:)

 

Jobber du mye for tiden?

 

Vi er jo et par som er sykemeldte, som godt kan møtes på dagtid...

 

Uansett kan vi godt prøve oss med BIM-ettermiddagstreff etter du er tilbake, kanskje mandagen etter?

 

Håper dere får en flott ferie!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, får håpe du får det du trenger av eventuell behandling og sånn da :/ Hehe, kanskje vi føder på samme dag? Fikk selv termin 12. januar.

 

Akkurat nå er det fullt kjør på jobb fram til jeg skal ut i ferie, men etter ferien er jeg tilbake i vanlig 50% jobb så sant det ikke dukker opp noen ekstra vakter i ny og ne, og da har jeg jo tid på dagen et par ganger i uka også! :)

 

Mandagen etter jeg har kommet hjem høres fint ut! Kan jo høre om det passer for resten av jentene også :)

 

Jo, takk for det! Har ikke hatt en ordentlig ferie siden jul, så jeg gleder meg VELDIG! Er helt utslitt og trenger ferie nå ja! Mallorca, here I come! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, når jeg tenker meg om ble jo det meste vasket med Milo etterhvert, kjørte bomull og ull sammen så fremst alt kunne vaskes på 40.

Slik er det fortsatt, går med nesten en flaske Milo i uken på vinterstid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket alt tøyet med enten neutral eller sensitiv det første året. Brukte også tøymykner for sensitiv hud.

Da han var fylt ett år prøvde jeg meg frem for å se om han reagerte på vanlig vaskepulver.¨Det har ikke vært noe problem så langt i alle fall.

 

Kommer til å gjøre det same denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neutral har skyllemiddel. Bruker det selv, da jeg kan lett få eksem ol. Med tanke på at du luft-tørker det(som meg) hadde jeg nok putta i litt skylemiddel og :)

Har kjøpt inn litt,men tenkte vente litt med vaskinga så det blir noen fulle vasker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...