Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Det har ikke gått en dag hvor jeg ikke har angret meg fordi vi lot oss vaksiner. Jeg har nå den siste tiden begynt å roe meg med tanken om at om det var noe galt med vaksinen så hadde det komt frem nå. Så plutselig kommer jeg over disse: http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=10017899 http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=10017884 Er det noen flere som angrer seg?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Hei. Jeg har heldig vis ikke vaksinert meg eller barnet mitt. Undersøkelser viser at 1/3 tåler vaksinene helt fint. 1/3 tåler det sånn høvelig,men kan trigge ting som ligger latent i kroppen, men ikke sikkert at det gjør det 1/3 tåler ikke vaksiner i det hele tatt. Det er større sjanse for at alt faktisk går bra enn at det skal gå galt Alltid søk uavhengig informasjon. Det går nok bra!
Cat.68 Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Nei jeg angrer ikke. Under gitte omstendligheter kunne vi ikke gjort annet. Med både meg selv og ene datteren min i risikogruppen måtte veie ondene opp mot hverandre. Jeg er nødt til å ta den vanlige influensavaksinen også jeg, samt en lungebetennelse vaksine. Det er ikke påvist sammenheng mellom vaksinen og narkolepsien ennå, men det er kanskje en smule naivt å tenke at i kke vaksiner kan trigge en eller annen latent sykdom. At sjansen er veldig stor og vil ramme mange mennesker trur jeg ikke. Surt selvsagt for dem det gjelder, men med tanke på hva som kunne vært alternativet så........?
Gjest thricane Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 kanskje greit å vente til det faktisk er bevist at det er en sammenheng, og ikke et tilfeldig utbrudd. ingenting er bevist eller motbevist, og inntil da har jeg ikke planer om å angre på noe. typisk vg. først stod de for å lage hysteri i norge, nå skal de lage hysteri blant de som tok vaksinen. alt som selger....
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Ikke bare VG: http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2010/08/24/mistenker-sammenhe/index.xml
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Svineinfluensavaksinen er en gammel og myyyyyyyyyyye brukt vaksine, det er kun selve viruset som er forskjellen. (Influensavaksinen blir litt forandret på fra år til år, ikke selve vaksinen, men viruset. Da dette er i konstant forandring) Vaksinen kan IKKE trigge noe i kroppen nei! Og det var, i den store sammenheng, svært få som reagerte på vaksinen. Greit nok at det kan være alvorlig for de få som reagerte. Men enkelte reagerer på peanøtter også... Syns dette hysteriet er pinlig!! Folk må bruke hodet!! VG: "2 døde av peanøttallergi!! Peanøtter blir tilbaketrukket fra butikker over hele landet. Jente 5 år døde; moren vil advare alle fra å spise de farlig peanøttene" (Tåpelig, syns du?? Nei, det er nøyaktig det samme!)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Er overhodet ikke det samme, vaksinen var noe helsemyndighetene anbefalte sterkt at alle tok.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 Å skylde på VG er en fraskrivelse. Flere nyhetskanaler, først og fremst nrk, hadde denne saken høyt oppe i går. Og hvis man skal snakke om hysteri, så var det vel nettopp det staten klarte å skape hos over halve befolkningen i fjor, noe som viste seg å¨være helt grunnløst. til slutt: Svineinfluensavaksinen hadde flere ulike komponenter andre influensa vaksiner, og kan derfor ikke stilles parallelt. Les og lær. I tillegg ble det anbefalt massevaksinasjon, på dårlig grunnlag.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #9 Skrevet 25. august 2010 "Vaksinen kan IKKE trigge noe i kroppen nei!". Eh...her overprøver du jo til og med leger. Det er da en kjent medisinsk sak at vaksiner kan trigge latente sykdommer, pga immunforsvarets reaksjon.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #10 Skrevet 25. august 2010 Skylder ikke på VG, det var et EKSEMPEL. Staten kom med en anbefaling, MEDIA lagde hysteri av den... Mange tok vaksinen (inkludert meg, hele min familie, alle jeg kjenner og hele arb.plassen min), og kanskje det er rett og slett takket være OSS at svineinfluensaen ikke ble mer alvorlig enn det den ble
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #11 Skrevet 25. august 2010 Hvis du ikke fikk med deg at staten lagde hysteri like mye som media, vet jeg ikke hvor du har vært. Helseminister Hansen gikk ut og sa at 13 000 nordmenn kunne dø, osv, og bare den sterke oppfordringen til massevaksinasjon var uvanlig i seg selv. Viruset var langt fra så farlig som de trodde, har det senere vist seg, massevaksinasjon hadde ikke vært nødvendig - og er ikke grunnen til at det gikk ikke ble mer alvorlig, som du sier. Igjen: Les litt.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #12 Skrevet 26. august 2010 http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2010/08/25/nytt-barn-med-narkolepsi/index.xml
Mor Løvehjerte Skrevet 26. august 2010 #13 Skrevet 26. august 2010 Nei, jeg angrer ikke. Da vi vaksinerte oss her i huset tok vi høyde for at det verste kunne skje. Vi fant ut at for vår del ville vi heller bli syke, funksjonshemmet eller til og med dø av vaksinen enn av selve sykdommen. Så du kan si det var en nøye gjennomtenkt valg vi tok, og vi kommer ikke til å beklage myndighetens råd hvis det verste skulle skje. Hver familie gjorde sine beslutninger. Det var vårt valg, og vi føler at vi valgte riktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå