blåklokka72 Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Må berre få ut litt frustrasjon... Finnast det noko meir vinglete enn NAV..!!?? Nei..!!! Var idag på dialogmøte m arb.giver, Nav, lege osv...og fekk beskjed om at søknad om svangerskapspenger er avslått ! Har heile tida fått opplyst at så lenge lege/jordmor vurderer risikoen for å vere i arbeid så stor at det kan søkes om sv.sk.pengar, så kan ikkje Nav overprøve dette. Dagens dialogmøte har òg vore utsatt fleire ganger sidan i vår, med den begrunninga at Nav venta på lønnsopplysninger fra min arb.giver. Men idag kom altså slaget midt i trynet... søknad avslått !! Med den begrunning at så lenge eg ikkje har sykepengerettigheter, så kan eg heller ikkje få sv.sk.penger. Stikk motsatt av det som har vore sagt frå Nav tidl., nemlig at sv.sk.pengar kan ein få uavhengig av sykepengerettigheten. Min situasjon er sånn: Nådde maksdato ved sykemelding i okt i fjor, har etter det jobba redusert stilling, med sykepermisjon frå resten av stillinga, og hatt rehabilit.pengar/arb.avklaringspengar (etter 1.mars) i tillegg. Ved eit liknande møte ifjor høst fekk eg opplyst fra Nav om at eg nådde sykepengerettigheten igjen etter 26 veker. Men når eg ved påsketider måtte slutte å jobbe pga svangersk., fekk eg første slag i trynet...det stemmte ikkje. Men så lenge eg oppfylte kriteriane for å få sv.sk.pengar så var ikkje det noko problem. Så i heile sommar medan magen har vokst, så har eg venta på at dette skulle gå iorden... Inntil idag.... Dette påvirker jo veldig mykje økonomisk. Skal klage på vedtaket, men veit ikkje heilt korleis eg skal gripe det fatt. Idag er eg berre DEPPA!! Vart langt og kanskje litt rotete dette, men fint om der er nokon som har erfaring....
JulieTherese Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Jeg er i akkurat samme situasjon Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Den eneste utveien for deg hvis du har mulighet for det er å søke sosial stønad og engangsstønad.
Ettervinterkommervår Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Dersom du mottar AAP (arbeidsavklaringspenger) så har du rett på fødselspenger, det står på nav sine sider... Det tar seks måneder å tjene opp igjen retten til sykepenger. Men du kan likevel være sykemeldt innenfor arbeidsgiverperioden som i de fleste tilfeller er på16 dager, dvs at du kan være sykemeldt i 16 dager, gå på jobb i noen dager og så sykemelde deg igjen osv. Ikke at dette er noe altenativ altså, men det er en måte å gjøre det på dersom det er eneste utvei.
Mia29 Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Vil bare si at jeg føler med dere. Er nesten nettop ferdig med å ordne opp i feilene NAV gjorde med fødselspengene mine forrige permisjon. gleder meg ikke til å starte på nytt. Utrolig hvor vanskelig de klarer å gjøre ting, enda jeg hadde en helt standard søknad. Tør ikke å tenke på hva dere da må gå i gjennom. Lykke til og hold motet oppe!
Spybøttå Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 NAV=KAV Etter denne fantastiske omlegginga i NAV har eg bare vore borti dei ein gong privat, men har myyykje med dei å gjer i jobben min, desverre. Og problemet er jo at dei ein får prate med på tlf slett ikkje sitt å behandle sakene våre, dei sitte på et såkalla servicesenter, og eg har konkludert med at her plasserar dei folk som ikkje er brukande til noko. Skal en klara og orka kjempa seg gjennom NAV-systemet må ein både vera oppegåande, smart og ikkje minst utholdande! Håpa du får ordna det!
Spire nr fire Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Hjelp. Skal på Nav i morgen, viss jeg klarer å mote meg opp. De er ikke kjent for å være særlig smarte her heller..... Jeg er sykemeldt, men har ikke timer på jobb nå, så vet ikke hva jeg er sykemeldt fra egentlig. Er tillkallingsvikar nå, har jobbet 100% til fredag forige uke... Men skal høre med dem hva som er mest hensdiktsmessig for meg, å slite meg gjennom det jeg får av timer (har kraftig bekkenløsning) og gå på dagpenger resten, eller bare gå sykemeldt.... Litt spent på hva svaret blir, men kjenner jeg dem rett, så vet de ikke :-)) Må jo egentlig være forferdelig å sitte i en jobb der du vet du ikke har kompetanse til å være??? Og så får du kjeft av hormonelle blivende mødre..... Heldigvis har jeg 6 mnd på å kjempe meg gjennom systemet, mulig jeg trenger de månedene... :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå