Gå til innhold

Noen vegeterianer mammaer her inne???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vert veganer i over 3 år nå. Kjæresten min og datteren min spiser kjøtt,fisk, egg osv.. Datteren min er 17 mndr gammel. og jeg vil at hun skal slutte å spise kjøtt osv, av helseårsaker og av personlige årsaker.. (hun spiser bare kjøtt osv ca 1gang i uken forresten)

Er barna deres også vegan? Eller spiser de kjøtt? har veldig lyst å komme i kontakt med andre som har veganske barn, for tips osv.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veganer? Er ikke det sånn at man bare kan spise nedfallsfrukt og mat som har dødd en naturlig død? Er ikke det litt slitsomt?

Skrevet

Hehe, du tenker på fruktaner du. Det er det nok knapt nok noen som er i Norge. Da ville de sultet i hjel. Veganere unngår alle produkter av dyr (egg, melk osv), men spiser vanlige grønnsaker, linser, frukt osv:)

Skrevet

nei, er ikke slik :-) Jeg spiser ikke; kjøtt, kylling, fisk, egg, melkeprodukter osv.. En veganer spiser ikke noe som er et produkt av dyr.. Kan spise eple rett ifra treet, hehe ;-)

Skrevet

nei, er ikke slik :-) Jeg spiser ikke; kjøtt, kylling, fisk, egg, melkeprodukter osv.. En veganer spiser ikke noe som er et produkt av dyr.. Kan spise eple rett ifra treet, hehe ;-)

_var til 23.30_ ;)

Skrevet

Hmm.. Hadde en venninne og hun var (og er sikkert fortsatt) veganer. Bodde i et veganer-kollektiv litt nord for Oslo og de spiste bare nedfallsfrukt, soya og sånne ting. Hun kunne ikke engang spise sjokolade pga. melk fordi hun visste ikke om kua frivillig hadde gått med på å bli melka, osv....

Var derfor jeg spurte. Kanskje hun og vennene hennes var litt på den ekstreme siden? ;)

23:30

Skrevet

Jeg er selv vegetarianer, og har en sønn på 2 år. Vi har ikke gitt ham noe særlig kjøtt og fisk ennå, kun noen smakebiter fra pappaen.

Jeg tenker som så at han skal få velge selv... Som barn hatet jeg kjøtt, så for meg har det aldri vært noe offer, men jeg tror man er forskjellige. Jeg hadde feks ikke "klart meg" uten smør og ost! :)

MEN, jeg kommer til å kreve at det kjøtt som serveres skal være bra kjøtt, helst vilt eller økologisk, og at det ikke trenger være ofte eller så mye.

Samboer er heldigvis enig her! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...