Gå til innhold

Jeg er så GLAD far har bare 10 uker av min permisjon!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har da ikke det? Han har 10 uker som er HANS permisjon.

Skrevet

Nope, han har 10 av mine 46 uker, altså bare 36 uker igjen til meg.

Skrevet

Nix, han har 10 uker og du har 9 uker (hvorav 3 av dem er før fødsel). 27 uker kan dere fordele mellom dere.

Du høres ut som et ekstremt egoistisk menneske! Jeg har også lyst på 46 uker og kan ikke forstå hvordan jeg skal makte å gå tilbake på jobb igjen, men jeg har evne til å sette meg inn i hans situasjon også, og hans ønske om å ha hovedansvaret en stund.

Og ikke minst; jeg evner å sette barnets behov for to fullverdige foreldre foran mitt behov for å ha øynene på babyen hele tiden.

Skrevet

Det er ikke din permisjon. Det heter foreldrepermisjon - ikke mammapermisjon.

Du har 9 uker. PAppa har 10 uker. Resten er felles som man kan fordele som man vil.

Sånn. Der lærte du noe nytt i dag også

Skrevet

Han har 10 uker av permisjonen. Barnets tid med foreldrene. Ikke av "din" permisjon ditt frøhau.

Noen kvinner er så dumme at jeg virkelig ikke fatter hvordan de skal lære barna ting.. Heldigvis fins det skole..

Skrevet

Skulle ønske far hadde hele permisjon her - men han vil bare ha sine 10 uker.

Synes det er utrolig kjedelig å være hjemme og ville heller ha vært på jobb.

Skrevet

Jeg syns det er rart at far har flere uker enn mor.

Skrevet

Ehh.. Her i huset vil begge være hjemme med sønnen vår. Vi synes faktisk det er koseligere å tilbringe tida vår sammen med sønnen vår enn på jobb..

Menmen, alle er jo ikke like..

Skrevet

Hvorfor det? Mødre har tradisjonelt mest permisjon i forbindelse med fødsel. Hvis det var et problem ville mødrekvoten blitt økt.

Skrevet

Javel, det kan så være. Men hva med ti uker til hver? Skal man likestilles, så skal man LIKEstilles!! Det er helt fjernt at en av foreldrene skal ha fler uker enn den andre.

Skrevet

Sant nok! Mor skulle vel da egentlig fått 13 uker, siden 3 uker er før fødsel. Så 10 uker med baby, og far har 10 uker med baby, så kan resten fordeles.

Da er det likt, med kun noen hvileuker til mor før fødsel, som er fortjent etter å ha gått svanger så lenge.

Skrevet

Æsj.......kvinnfolk er faen meg ekle og egoistiske i dette landet her.

Dere norske kvinner skal ha pose og sekk i alt dere gjør og bedriver. Det er deres barn, deres rettigheter, deres valg dere dere dere.

OM en mann skulle være så gal at han protesterte eller sa i mot....ja da er det på hue og rævva ut døra med han. Men penga hans DET tar dere i mot.........dobbeltmoralistiske er dere.

Man er da to om et barn også når det gjelder godene, ikke kun der dere kan hente egen gevinst.

Forferdelig at en far ikke skal få mer enn 10 uker, mens mor skal få lov å gå hjemme et år, akkurat som hun har større eierandeler i felles barn. Ser ikke mye til likestilling når det kommer til å dele på permisjonen....da er det ikke like viktig med likestilling, er det vel??

Dere vet ikke hvor bortskjemte dere er eller hvor godt dere har det i dette landet her.

Skrevet

Her hadde jeg 9 uker permisjon. Pappaen hadde resten. Er så glad og stolt over at han ville være hjemme med sønnen vår! Da kunne jeg fullføre utdanningen min. Hurra for pappaer som også vil ha lengre permisjon.

Skrevet

Vi er noen kvinner som deler permisjonen likt, så jeg vil ha meg frabedt å bli satt i bås med den jevne dib'er som mener far tar deres permisjon. I vårt hjem fikk jeg 5 mnd permisjon og far fikk 5 mnd permisjon.

Det er et paradoks at kvinner er opptatt av likestilling når de får goder, men ikke når det gjelder å gi fra seg goder.

Skrevet

Må bare komme med en komentar. Mulig det virker urettferdig at mor får en større bit av "kaka" når det gjelder permisjon, men er det egentlig det?

Min mann unner meg min tid med barnet vårt. Det er tross alt jeg som har gått 9 måneder gravid, hvor jeg har måtte legge om mitt liv, matvaner etc. Ved siden av dette har jeg vært i 100 % jobb - krevende jobb med pendling - helt frem til permisjonsstart. Jeg har dratt min del av lasset hjemme med matlaging, snømåking, husarbeid etc. Etter dette har jeg gått igjennom 3 dager med fødsel som endte i akutt keisersnitt (ungen satt fast ved 10 cm åpning - himmelkikker)

Far har vært en god støtte i det hele, men det er også det.

De første 6 månedene hjemme etter fødsel - ganske mye arbeid og ting man må lære seg. Nattevåk, amming +++++ Etter 6 måneder blir det mere kos. Syntes faktisk mor fortjener å ta del i denne kosen også, ikke bare jobbingen. Barnefaren her er mye sammen med barnet hver eneste dag, både kos og stell

Men, dette er min mening.... Andre må gjerne mene noe annet.

Skrevet

Han har ikke 10 uker av DIN permisjon. Han har sine egne 10 uker, du har dine egne 9 uker (faktisk mindre enn far...), og resten er BEGGES.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...