ungmortil3 Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Ville dere benyttet dere av epidural en gang til? Fortell gjerne litt mer om hva dere syntes..
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Hadde hatt veer ett par dager, Hadde vært i aktiv fødsel 22 timer så valgte jordmord ringe etter fantastiske epiduralmannen =0). Åååååå det er bare sååååå utrooolig deilig. Hvofor i huleste valgte jeg det ikke før =0(. Med tulle 2 var det første jeg spurte om =0). Med neste er det også det første jeg skal spørre om =0) FANTASTISK =0)
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Jeg ble satt i gang på drypp pga svangerskapsforgiftning. Etter to timer med rier av dryppet måtte jeg ha hjelp. Da fikk jeg epidural. også pga blodtrykket og det var helt NYDELIG! smertene forsvant og jeg kunne slappa av mens jeg så på skjermen hvor hardt kroppen jobbet. Jeg hadde ikke så høy grad for jeg kunne gå og bevege meg som vanlig og når pressriene satte i gang så merket jeg de godt for å si det sånn. Jeg er i allefall kjempe glad for at jeg fikk det, men håper på å klare meg uten denne gangen! Har tro på at jeg vil klare det bare kroppen får komme i gang av seg selv. )
babymaby Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Hadde epidural med nummer 1 - fantastisk! Fikk med nummer 2 også, men der satt den ikke riktig, så jeg hadde ikke vondt på høyre side, men skikkelig vondt på venstre side - så den funket rett og slett dårlig for meg. Men en epidural satt riktig, synes jeg er himmelrik :-)
septermor Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Jeg hadde eoidural med den første. Det var en lang og vond fødsel, så den smertestillende delen av epiduralen var fin. Men dessverre førte epiduralen også til at riene stoppet opp. jeg var koblet til anestesiapparatet slik at jeg ikke kunne bevege meg, og jeg kunne ikke velge fødestilling selv. Jeg hadde ingen problemer i ettertid i form av hodepine ol. Ved fødsel nr. 2 valgte jeg å føde uten annen smertestillende enn de to paracettene jeg tok før jeg kom inn på sykehuset. Det gikk helt fint. Men så var jeg ganske bra blokket ut med førstemann. Denne gangen med nr 3 vil jeg også forsøke uten epidural. Men dersom det skulle oppstå smertefulle komplikasjoner er jeg ikke i tvil om at epidural er en kjempegod hjelp.
J -76 Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Ja så absolutt! Det var fint synes jeg. Min revning skyldes ikke epidural, men etter min mening at de tok vannet alt for sent og at jordmor av svært passiv under fødselen, veiledet lite, Vannet ville ikke gå av seg selv, og da de til slutt tok det etter laaaang tid hadde jeg begynt å få pressrier tross at jenta vår ikke var kommet langt nok ned, da ble det kluss, klarte ikke å holde igjen og vips revning grad 3 ........
WWJD Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 JA jeg vil ha epidural også denne gangen. Hadde hatt ueffektive rier i nesten to døgn og de var helt ubeskrivelig, ufattelig vonde (som de rier i og for seg pleier å være hehe). Det var helt fantastisk å få epidural som tok bort smertene ved åpningsriene og som gav meg mulighet til å slappe av og hente krefter til pressriene. Jeg kjente godt pressriene så jeg visste når jeg skulle presse. Epiduralen tok ikke vekk smertene i underlivet, bare rie-smertene - det var mer en nok for meg.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 25. august 2010 #9 Skrevet 25. august 2010 Riktig satt epidural er Guds gave til kvinnen! 18 timer etter vannavgang fikk jeg plutselig intense rier hvert 2. minutt som varte like lenge og nesten uten pause imellom. Trodde jeg skulle bli gal av smertene. 1 time senere hadde jeg 3-4 cm åpning og fikk tilbud om epidural. Etter en liten stund kom en anestesilege som traff på første forsøk og epiduralen virket med en gang han satte inn test-dosen. Himmel!!!!!! Var helt smertefri, merket ikke en gang at jeg hadde rier. Men fødselen stoppet ikke opp for jeg hadde raskt 9 cm åpning og da skrudde jordmor ned dosen på epiduralen så jeg skulle kjenne riene under utdrivingen. Da ble riene like intense, men det gikk greit siden det ble mindre vondt når jeg kunne trykke. Utdrivingen tok litt tid og jeg kjente ingen trykketrang, men det gikk fint. Ikke hadde jeg noen plager etterpå heller, annet enn litt ømhet over stikkstedet. Så jeg vil uten tvil anbefale epidural dersom man føler behov for det. Riktig satt er det som å komme til himmelen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå