Gå til innhold

Forkjøla 4 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita tulle på snart 5 mnd som er blitt SÅ tett i nesa og hoster litt. Nå sover a og hun høres ut som hun snorker pga snørret som surkler i nesa:( Har dryppa med saltvannsdråper før mat, men funker ikke, ikke klarer jeg å bruke nesesug på henne heller:( what to do?

Hun har også litt hoste...

er førstegangsmamma så er litt overbekymra:P men når er det man burde kontakte lege?hva med det som kalles RS virus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei på 4 måneder som ver kjempe tett i nesa og hadde litt hoste. Varte i litt over en uke og ble ikke bedre så jeg ringte legen. Fikk der beskjed om å "pøse" innpå med saltvannsoppløsning og se det an ett par dager til.

Ga henne saltvannsoppløsning ( i spray) opptil 8 ganger om dagen og etter noen dager merket jeg stor bedring. Og nå er hun helt fin.

Så du kan prøve det og se om det gjør det bedre?

Skrevet

åj, men kan man gi saltvannsspray til spedbarn?jeg har fått beskjed av helsesøter om å BARE bruke dråper når de er så små...vet ikke hvorfor...

Skrevet

Pøs på sa legen min også, da lilla mi var tett. (og da var hun 3 mnd)

Skrevet

det er sikkert fordi på de aller minste er det enklere å få inn dråper.

Vi brukte dråper og senere spray på vår, men det hjelper og å bygge opp senga på nattestid, man blir tettere av å ligge flatt.

Skrevet

Jeg har aldri brukt spray, trodde ikke at så små skulle ha det jeg heller. Men vet ikke.

Jeg har derimot brukt større mengder saltvann enn det som står. Bruker en pipette av gangen, fordelt i begge nesebora. Da pleier barna våre å bli så sint og skrike at de får ut mye snørr. Legg barnet på magen med en gang du har tømt i saltvannet, slik at snørret kan renne ned.

Hev også sengeenden, slik at hun ligger hevet. Det pleier å hjelpe. Du har hevet høyt nok når hun ligger nederst i senga om morgenen ;-)

Skrevet

Det skal jeg ikke si at jeg vet eller kan så mye om. Men jeg fikk beskjed av legen at det bare var å spraye i vei. Brukte Otribaby og det fungerte veldig bra.

Om du er usikker så ring fastlegen din i morgen og hør hva han/hun sier og mener.

Masse god bedring:)!

Skrevet

Takk for tips alle sammen:D Snuppa blir også sinna når jeg drypper saltvann i nesa, istad kom det ut ganske masse fordi hun hyyylte og gnei seg i nesa...men d var bare den ene gangen:P

Fikk også tips om å bruke noen andre dråper, men det er ikke saltvann....husker ikke hva de het, men det står 0-2 år, men hu på apoteket sa at jeg burde heller bruke saltvann...hum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...