Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Gutten på snart to år startet i barnehage i forrige uke. Det har gått forholdsvis bra. Han har grått når vi har dratt, men roet seg etterhvert og hatt det ganske fint utover dagen, men han unngår de andre barna litt. I dag da jeg hentet han sto han og strigråt da jeg kom og de ansatte sa at han har hatt en dårlig dag... Han har grått nesten hele dagen og vært trist og lei seg. Huff, dette er vondt... Er det flere med barn som har slike dager?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Rart at de ikke ringer deg da?! Jeg hadde blitt litt forbanna.. MIn gråter fortsatt ved levering,men jeg har ikke hørt noe om tristhet en hel dag
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Jeg reagerer også på at de ikke ringer deg. Håper iallefall at de har tatt seg godt av han og at han ikke sto alene å gråt. Hvis han har en voksen i barnehagen som han knytter seg mer til enn andre så kanskje denne personen kunne bruke litt ekstra tid på gutten din en periode.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Uff, de bør ringe når gutten har det slik! Hos oss sier alle pedagogene at "alt går så bra så", mens fra assistentene får man høre sannheten. Barnehagen vår sliter med legging. Om måtte virkelig ha en alvorsprat med styrer når jeg får høre at ungen ligger 2timer i vogna å gråter!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Takk for svar! Han var ikke alene når han sto og gråt da jeg hentet ham. Så det virker som de tar seg av ham, men man vet jo ikke hvordan det har vært tidligere på dagen. Jeg har fått et godt inntrykk av de ansatte, men jeg reagerte også på at de ikke ringte meg. Kjenner jeg gruer meg til en ny dag for gutten i barnehagen i morgen. Skal ta en liten prat med personalet slik at jeg er sikker på at de ringer meg dersom det blir reprise av dagen i dag... Er det noen flere som har opplevd at barnet har fått en sånn reaksjon, evt. har noen tips til meg?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Sønnen min hadde et par sånne dager den første tiden etter at han begynte i barnehagen. Jeg fikk samme beskjed som deg; at gutten hadde vært lei seg omtrent hele dagen. Har kanskje andre grenser for å si fra enn deg, men jeg spurte med en gang hvorfor de ikke ringte meg og sa at for meg er det helt uaktuelt å sende ungen min i en barnehage hvor de ikke sier fra når det er noe slikt. De mente at han sikkert ikke ble hentet likevel siden det ikke var snakk om sykdom, så de trodde ikke det var noen vits i å ringe (!!) Men lovte at de skulle gjøre det om det skjedde igjen. Det skjedde EN eneste gang til og da ringte de meg etter under en time. Nå har gutten gått i barnehage i litt over ett år og det hender han gråter når han leveres, men ikke lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå