Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Jeg driver en liten bedrift med bare en fast annsatt + noen flere i hektiske perioder. For over en mnd siden ga jeg han som jobber for meg beskjed om at han måtte jobbe helgen som kommer, ettersom jeg skal reise bort. Han var ikke spessielt fornøyd med det ettersom han hadde tenkt å ta ferie i tre uker da, men ettersom han allerede har tatt ut hele årets ferie og 3 uker i tillegg sa jeg nei, men han kunne dra på mandagen. Kontrakten hans sier han skal jobbe en helg pr mnd. Nå kom han i dag og sa at han regnet med at jeg jobbet på søndag. Han hdadde bestilt biletter til søndag morgen! At det går ann. Nå er han dritsur fordi hn ikke får brukt de bilettene. Håper han lærer nå. Skal han jobbe kan han ikke forvente at jeg stiller opp hver gang han har lyst på fri. Grrrrr! Bare for å ha sakt det. Jeg jobber hver jul, nyttår, påske, 17.mai og alle andre helligdager. Han jobber en helg pr mnd, men ikke en bestemt helg.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Det vil alltid finnes idiot arbeidsgiver og idiot arbeidstakere, i dette tilfelle er det arbeidstakeren som oppfører seg som en idiot.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Om mulig, så bør du vurdere å ha en til på fast stilling. Jeg har selv drevet eget, med kun 1 fast ansatt, og det er knallhardt når en blir syk eller må ta fri av andre grunner. Det kan fort bli mange ekstra timer og ødelagte planer på den andre. Skaff deg noen å ha i bakhånd, som gjerne tar helgejobbingen fast, men som også kan trå til ved behov. Når det er sagt, så har jo ikke din ansatt rett på mer ferie når han allerede har tatt ut for dette året, og han har dermed lagt ris til egen bak.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Dere gjør lurt i å sette opp en fast helg han jobber hver måned. På den måten blir det mye mer forutsigbart for dere begge
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Han er vanligvis flink og vi går godt sammen. Han er bare litt for godt vant med at jeg legger til rette for ham. I morgen er jeg blidi gjen. Bare litt irritert akkurat nå. Han spurte til og med om jeg ikke heller kunne få moren min, som skal være barnevakt, til å jobbe for ham. Grrrrr, men det går seg til ;-) Fint å få ut irritasjonen her.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Faste helger fungerer ikkeså godt for noen av oss. I dag jobber jeg i utgangspunktet 3 helger og han 1 helg pr mnd. Når det passer han å ha fri varierer og det er også greit for meg å kunne tilpasse det litt etter mine planer. På den måten er det større åpning for tilpassninger hvis en av oss skal noe spessielt. Jeg har for øvrig folk som kan trå til vedsykdom eller annet. Dette erden første helgen på over 5 år vi ikke har vært enige om, så vi bør vel ikke klage for mye ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Irriterende med ansatte som tror de bare har rettigheter og ikke plikter. Man bestiller vel søren ikke billetter til noe før man evt får godkjent ferie!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 Har han ikke krav på å få vite når han skal jobbe senest 2 uker i forveien da? Hadde også blitt irritert om jeg hadde fått beskjed om å jobbe i helgen så kort tid før... Jeg mener selvsagt ikke at bestilling av billetter til ferie var greit...!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #9 Skrevet 24. august 2010 Hun ga beskjed for over en mnd siden, i følge hovedinnlegget.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #10 Skrevet 24. august 2010 Han viste om t han skulle jobbe. Det har han vist i over en mnd. Han er bare litt vant til at om det er noe så tilpasser jeg meg. Det er jo greit så lenge det passer. Han gjør noen ganger det samme for meg, men denne gangen passet det ikke i det heletatt.Det viste han og likevel hadde han regnet med at jeg sikkert fikset det. Heldig vis er det ingen krise om vi blir litt irritert på hverandre en sjelden gang. Det går seg til.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #11 Skrevet 25. august 2010 Hvis denne ansatte har tatt ut 3 uker EKSTRA ferie allerde i år, så har h*n ingenting h*n skulle ha sagt! Ærlig talt, når jobber dette mennesket egentlig? Tror h*n føler at du er viklet rundt lillefingern siden du har gitt så mye ferie allerede, og derfor føler at h*n kan ta seg til rette når det skulle passe!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #12 Skrevet 25. august 2010 Ekstraferiene er ubetalt (litt av det er også avspasering) og så lenge jeg får tak i folk som kan gjøre jobben og som koster det samme eller mindre er det helt greit at han tar en del ekstra fri. Vi må bare være enige om når det skal være. Barna hans bor langt unna å jeg forstår godt at han vil reise til dem en del. Jeg er ikke irritert lenge, han har fått byttet bilettene og alt går som det skal igjen. Måtte bare avreagere litt i går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå