Gå til innhold

Huslån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, nå er jeg virkelig i tvil...

Vi har funnet et drømmehus som er blitt satt ned 800 000kr under takst!Det har seks soverom ,noe som passer oss veldig bra. Men, nå har det seg slik at jeg er sykemeldt og venter på svar ang arbeidsavklaringspenger. Mulig det blir omskolering. Lyst til å utdanne til førskolelærer. Nå har jeg ca.19000kr. netto. Mannen min har utbetalt mellom 28-30000 netto.

Slger vi huset vi bor i nå, vil vi ha ca 6-700 000kr i egenkapital. Huset jeg har lyst på koster 3 mill. Vi har ingen andr lån.

MEN,jeg vil få utbetalt 66%prosent av lønnen min om et par mndr. Vul alikevl få noen tilleggstønader-så jeg ender opp med 17000kr utbetalt.

Får vi i det hele tatt lån når jeg ikke er i fast jobb????Vi har ALLTID betalt regninger i tide,vært trofaste i forhold til banken vår.

Hva tror dere? Kan jg si at jg er sykemeldt bare?

Uf-har såååå sinnsykt lyst på dette huset!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med sápass mye i egenkapital, og en så bra lønn hos mannen din+ det du får inn vil jeg vel tro det skal gå bra. Jeg og samboer fikk fullfinansiert er huslån på 855 000kr, da hadde han 15000 utbetalt, og jeg ikke en dritt! Det vil vel uansett ikke skade å høre?

Masse lykke til i allefall:)

Skrevet

Såpass bra lønn? 28-30 000 utbetalt er ikke særlig høy lønn altså.

Tviler sterkt på at dere får låne 2,3-2,4 mill på det grunnlaget der.

Skrevet

Som sagt får jeg 17000kr netto

mannen min mellom 28-30000 netto.Barnetrygd for 2.

MEN, de regner kanskje ikke med meg??

Skrevet

herlighet, ingen problem det vel? Ta med deg årsoppgjøret ditt du for 2009, det er i de aller fleste tilfeller dette de tar utgangspunkt i når du låner.

Vi kjøpte selv nytt hus her i juni, 1000000 i egenkapital + nedbetalt bil (400000) ringte banken om fleksilån på 2,5 mill (huset kostet 3,2 + omk.) - ingen problemer i det hele tatt!

Samboer hadde tidligere 370000 i året, jeg 320000 - han gått over til selvstendig næringsdrivende nå som vi flyttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...