Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 De er to livlige Border Collier som er flinke på agillity og som bjeffer lite
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Ser ikke for meg at Ronja er Border Collie, mer labrador- eller golden retriever, eller kanskje en streetmix...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Livlige og bjeffer lite kan nok stemme,men røvere er jeg ikke så sikker på HI
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Kanskje du har rett i det? Ronja er nok en grøftemiks av en Labrador og en Border Collie (de er så søte:-)
Gjest Tale30 Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Vi har mammaen til en Ronja i vår barnehage. Hun er flott å se på, hyggelig å snakke med, og svensk
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 Om vi får jente neste gang, har jeg lyst til at hu skal hete Ronja. fordi jeg synes det er veldig fint og fordi sønnen min har et navn som passer godt til Tantungen til stemora mi heter det også, og mamman hennes er litt av et rivjern. Jobber og står på hele tia, alltid jern i ilden. Og veldig snill
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #9 Skrevet 24. august 2010 Det syns jeg er gyselig. Foreldrene røyker hasj og er arbeidsledige.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #10 Skrevet 24. august 2010 pappaen er snekker, mammaen jobber på sykehus. På fritiden kjører de hundeløp
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #11 Skrevet 24. august 2010 En Ronja har gode foreldre, tror nå jeg. Vakkert navn!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #12 Skrevet 24. august 2010 Røyker hasj og er arbeidsledige ja ... Skal noe til for at det skjer her hvert fall. Hilsen hun som ville kalt en evnt. datter for Ronja
Gjest Skrevet 24. august 2010 #13 Skrevet 24. august 2010 Aktive foreldre som liker å holde seg oppdatert. De er empatiske og ikke så "se, se, se på meg!". Navnet er jo en smule "belastet": ei lita rampejente. Et godt navn.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #15 Skrevet 24. august 2010 Kjenner to ronja'er, hvorpå foreldrene er skilt og mødrene er helt forferdelige. Fedrene er stille og har mange barn på si. I begge tilfellene, ja:O
Gjest Skrevet 24. august 2010 #16 Skrevet 24. august 2010 har ikke lest noen av svarene Aktive foreldre som liker å holde seg oppdatert. De er empatiske og ikke så "se, se, se på meg!". Navnet er jo en smule "belastet": ei lita rampejente. Et godt navn.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #17 Skrevet 24. august 2010 Foreldrene til den Ronja jeg kjenner er døde av rus og hun er vokst opp hos fosterforeldre.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #18 Skrevet 24. august 2010 De har ikke høyere utdanning og bor på bygda. Bryr seg ingenting om trender, moter og hvordan de har det hjemme. Er overvektige og mener selv det skyldes kraftig beinbygning....
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #19 Skrevet 24. august 2010 hehehe:-) moro å se at folk her livlig fantasi..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #20 Skrevet 24. august 2010 Foreldrene til Ronja bor landlig til og er naturmennesker. Dyrker sine egne grønnsaker og mora syr selv klærne til Ronja. Veldig opptatt av miljø.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #21 Skrevet 24. august 2010 Steinerskole-mennesker! Hilsen en fornøyd "steinerunge".
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #22 Skrevet 24. august 2010 Det tilfellet jeg vet, var de mor og sønn :-P Innavlet var en flott Border Collie som ble 15 år I miss that dog...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #23 Skrevet 24. august 2010 Tenker at de er veldig glad i natur og historie og ser litt for meg to foreldre som er ekspriementelle og kreative. Ser for mer at de helst tyr til akupunktur og annen type alternativ behandling. Å navnet liker jeg veldig godt. Er glad i i norønne navn .
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #24 Skrevet 24. august 2010 He he. Snakke på å være helt ute på vidotta. Ronja er IKKE et norrønt navn. Ble vel nærmest "funnet opp" av Astrid Lindgren. Handlingen i Ronja Røverdatter er sant nok lagt til tidligere tider, men navnet er nytt. Det skal sies at Ronja / Ronia selvfølgelig har vært benyttet (primært i andre land og i liten grad) før A. L. skrev om Ronja - er jo vanskelig å klekke ut et navn som er så unikt at det aldri har vært brukt før.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #25 Skrevet 24. august 2010 Stemmer at Ronja ikke er et norrønt navn, men stemmer heller ikke det du over her skriver. Navnet Ronja er kjent fra før Lindgrens roman. Det er brukt som en russisk kortform av Veronika, og Ronia er et hebraisk navn som betyr «min glede».
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå