Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Jeg har verdens vakreste datter med verdens største dust av en mann... Han har sagt rett ut at han ikke ønsker å ha noe med henne og gjøre,og har aldri sett henne.Hun er nå over 2 år.. Finnes det et slags skjema som er juridisk bindende der han kn fraskrive seg sin samværsrett og lignende? Kjenner jeg blir litt stresset med tanken på at denne fremmede (for mitt barn) dusten plutselig skal ombestemme seg..Lite trolig,men jeg bekymrer meg for det likevel. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Mener at faren til mine to eldste tantebarn fraskrev seg retten til dem, men det er 25 år siden da...men er det ikke noe som heter familievernkontoret du kan prate med om dette da
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Jeg tror ikke det går etersom det i teorin er barnet som har rett til samvær med faren, ikke faren som har rett til samvær med barnet.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Eneste mulighet er om han går med på å adoptere datteren bort til en ny mann og adopsjonen går igjennom. Ellers så vil far og barn alltid ha rett på samvær
Gjest ->>- Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Nei, noe slikt finnes ikke. Dersom du får en ny partner og denne adopterer ditt barn, vil biologisk far miste rettigheter. Sannsynligheten for at noe slikt går gjennom er forholdsvis liten. I helt ekstreme tilfeller kan far fradømmes samværsrett, men da snakker vi om settinger hvor han f.eks er sprøytenarkoman, har banket ungen daglig og skutt deg. Heller ikke hverdagskost, liksom.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Hvis du har foreldreansvaret og han ikke har sett henne på 2 år er det lite han kan gjøre. Det er faktisk du som bestemmer om han får lov til å ha henne eller ikke. Han må kontakte advokat dersom han ombestemmer seg. Jeg har snakket med advokat selv. Jo lenger tid det går uten at han ser henne, jo mindre er sjansen for at han får rett på noe. MEN det han og barnet har rett på er å få se henne. Men uten tillatelse fra deg, får han ikke være alene med henne. Det skal veldig mye til så bare slapp av du..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Selv om hun har fullt foreldreansvar så har han likevel rett på samvær så lenge han er far på papiret. En far kan komme og gå som han måtte ønske og selv da få innvilget samvær. Og det er ikke opp til mor å bestemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå