Gå til innhold

permisjon...


venter et <3 til

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på hvordan dere har tenkt å legge opp permisjonen.

Med tanke på ferieavvikling og pappa perm:)

 

Vil jo at permisjonen skal vare leeengst mulig.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lengst mulig ja :-)

Blir nok 80 % dekning, sånn at det blir barnehage på nyåret. Junior var 1 år når han begynte, og da var han oppe på to bein, var veldig glad for det husker jeg.

Har ikke planlagt noe ferie og slikt enda. Mannen jobber i isbransjen, så spørs når han kan få fri til permisjon :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar 56 uker permisjon. Min permisjon blir fra 18.10.10 til 05.09.11, deretter tar jeg ut 5 uker ferie også tar min kjære sine 10 uker etter det. Da er vi dekt opp ut året :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo litt spesielt for meg, siden jeg ikke jobber, men går på AAP. Mannen og jeg deler permisjonene ganske midt på - jeg starter og satser på at han tar over i april. Da går jeg tilbake på AAP, og må få overtalt Nav til å la meg gå i 10-20% arbeidsutprøving mens mannen er hjemme. Blir sikkert gåen av å begynne å jobbe for første gang på 3 år, så jeg tenker at det er greit å ha en mann i huset som kan ta seg av det meste husarbeidet.

 

Men jeg har et spm: Er det noen som vet hvor syk jeg mår være for at han kan ta hele permisjonen? Det heter seg på Nav sine sider at mor må "være helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet på grunn av sykdom eller skade eller være innlagt i helseinstitusjon" for at far skal kunne ta over. Per i dag går jeg på krykker p.g.a. bekkenløsning m.m. - jeg må også bruke rullestol om jeg skal lenger enn enoen få hundre meter. Ser for meg at jeg etter fødsel kan få problemer med å løfte / bære barnet i kombinasjon med krykkebruk - er det å være helt avhengig av hjelp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro du er mer enn syk nok. Forutsatt at du fortsatt er like dårlig etter fødselen. Tviler derimot på at du vil være like dårlig et helt år.....bekkenløsning pleier ikke være så alvorlig så lenge. Men det hender jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ut 100 % dekning og deretter 5 uker ferie, så blir det 10 uker pappaperm, og da vil jenta vår være 11 mnd når hun begynner i barnehage. (hvis ikke jeg finner ut at jeg tar litt ulønnet perm i tillegg)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg håper da inderlig at bekkenløsninga gir seg realtivt raskt. Pappaen har to uker etter fødsel, det er vel perioden fra han går tilbake til jobb og 3-4 måneder fremover jeg er bekymra for - etter det er det jo han som skal ta ut permisjonen likevel. Får snakke med lege/jordmor etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her jeg bor begynner barnehagene i august,så man må betale for barnehageplassen fra august av uansett,er ikke det vanlig?

Jeg har tatt 100% dekning av den grunn, jeg trenger jo ikke gå hjemme når han alikevel er i barnehagen..

Jeg vet jo at noen barnehager her også tar inn barn hele året,men tør ikke satse på å få en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må søke barnehageplass fra august, og garantert betale fra da også, men hun kommer ikke til å være i barnehagen før permisjonen er over fordi (okt). Kjenner flere som har betalt barnehage i flere mnd (aug-jan) for å beholde plassen i barnehagen. Teit! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut i permisjon først. I og med at vikariatet mitt går ut når jeg går ut i permisjon, så må jeg søke meg ny jobb mens jeg går i permisjon. Vi håper på at jeg skal komme meg ut i jobb rundt april, slik at mannen kan ta resten av permisjonen. Vet ikke helt ennå hvordan vi gjør det med ferie. Aller helst kunne vi tenkt oss at jeg fikk jobb ganske kjapt over nyttår, og at vi kunne få ta ut fleksibelt uttak, slik at vi jobber 50% begge to, og går hjemme 50% ut permisjonstiden. Da får vi begge vært der med babyen fra starten av. (mao et par dager i uka hjemme hver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ut alle mine uker (100%) først, deretter noen måneder ulønnet permisjon, så tar far sine 10 uker etter det igjen. Da er vi godt dekket opp så vi slipper og sende gullet i barnehagen altfor tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

vil bare si at permisjonstiden er 46 eller 56 uker sammenlagt. Det er ikke 46 +10 eller 56 + 10 som mange tror. Det vil si at hvis man tar 100% dekning begynner babyen i barnehagen når den er 10 mnd. Hvis man ikke kan ta ut feks 5 uker ferie eller utvide permisjonen.

 

Jeg kommer til å ta 100% dekning. Har regnet på at jeg taper rundt 7.000 kr hvis jeg tar 80% dekning. Deretter tar jeg ut ferie og et par mnd ulønnet permisjon slik at babyen begynner i barnehagen i januar. Barnehagene har som regel kun oppstart i august og januar. Syns det blir for tidlig med oppstart i august. Da er ikke babyen 10 mnd engang ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...