Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Før jeg ble gravid veide jeg 60kg. Er 170 høy. Nå er jeg 22 uker på vei og vekta viser 71.7kg. Jeg spiser sunt og går min 2-3 timer hver dag. Spiser godteri i helgene, men ikke mye. I mine tidligere svangerskap var jeg ikke like aktiv og spiste heller ikke like sunt men la kun på meg 15kg. Hva kan jeg gjøre for at ikke vekta skal fyke opp i 80-90kg? Kiloene legger seg liksom ikke jevnt fordelt, men alt legger seg på rumpe og lår!
Ladycaliente Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 I mitt andre svangerskap føltes det ut som om jeg la på meg 2 kg pr uke..Helt forferdelig, og som du sier så la det seg skikkelig på rompe og lår..Fikk(u) heldigvis fæl omgangsyke så gikk ned litt mot slutten, hadde ikke det vært pga det så tør jeg ikke å tenke på hvor mye jeg hadde veid... Kiloene har også vært vanskeligere å bli kvitt i ettertid..Er heldigvis straks tilbake i trivselsvekta..men har stridd verre. Har desverre ikke noe tips å komme med da jeg selv prøvde å gå lange turer, spise sundt, kuttet ut snop osv. Så måtte i grunn tilslutt bare godta at jeg kom til å legge på meg en del..Og heller prøve å slanke bort etter avsluttet amming.. Kan jo hende det bremser ned hos deg mot slutten..har hørt av flere som legger på seg mye i begynnelsen at det avtar etterhvert..Men er jo ingen garanti. Uansett, lykke til med resten av svangerskapet, ikke la kiloene oppta unødvendig mye energi fremfor kosen med det å gå gravid og bære frem et barn:)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Høres ikke ut som om det er stort du kan gjøre anderledes, du er jo kjempeflink! Kunne kanskje prøvd lavkarbo mat istedenfor vanlig mat, men da ville jeg snakket med legen min først for å høre hva vedkommende mener. Det er jo mye som er unormalt når man er gravid... hormonsystem, hvordan kroppen reagerer. Husker jeg fikk utrolig sug etter karbohydrater da jeg (endelig) ble gravid. Før jeg fikk to streker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå