Gå til innhold

Barn med på pub?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article602309.ece

Jeg synest det er helt ok slik det var beskrevet i artikkelen. De gjør nok de fleste dibbere også, da alle taler varmt om å ta med spedbarn i bryllup, og det finnes knapt verre fyllekalas enn det.

Jeg mener det er ok så lenge mor er relativt edru, og det ikke røykes og baby sover. Søvnrutiner pleier å komme siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke et barn har noe på en pub å gjøre, midt på natta. Har ingenting med søvnvanene å gjøre, for barnet sover jo omtrent hvor som helst. Men det har med signalene man sender ut og gjøre.

Hadde vært mye bedre om barnet kunne vært hjemme, med far eller besteforeldre. Kunne ikke noen passe barnet, kunne mor holdt seg hjemme.

Skrevet

Snedig dette syns jeg, familier som drar til utlandet på ferie drar jo på puber på kveldstid med sovende barn i vognen, ingen som sier noe på det, så lenge det er snakk om et glass eller to

Skrevet

Jeg ahr vært mye på bar fra jeg var liten og oppover, uhorvelig festlig...

Mor er edru, så flott. Hva med alle de andre som sitter å drikker der-er de også edru eller til å stole på?

Skrevet

Sant nok, men nordmenns drikkekultur kan oftest ikke sammenlignes med mange andre land synes jeg. Nordmenn blir oftere mer dritings.

Skrevet

det kommer jo helt an på hva slags pub du er på da

Skrevet

Jeg ser heller ikke noe problem med det ,så lenge babyen sover ,foreldrene ikke drikker seg dritings osv....

I denne atikkelen er jo far også der og han er edru .

Jeg hadde selv med min baby når han var 14 dager ut for å spise ,han lå fint i vogna si og sov og vi dro hjem ca kl 24 .Jeg var edru ,mens pappaen drakk litt.

Skrevet

Etter ha vært bartender i noen år, så kan jeg ikke anbefale noen å ta med barn på pub. Så mye rart jeg har opplevd innenfor pubens vegger. Mye rart kan skje utenfor veggene, men har opplevd mye mer innenfor! Her jeg bor er det ikke lov engang å ha med barn på pub, med mindre det er et spisested.

jeg synes ikke barn har noe i bryllup å gjøre heller når festen har tatt av...alkohol og barn hører rett og slett ikke sammen. Jeg lar ikke folk som har drekt komme bortpå min ettåring, da tenker jeg ikke på en øl til maten typ.

Har sett nok av de som blir aggresive når de drikker, og da synes jeg det er rimelig dumt å oppsøke steder det er større sjans for å møte på slike en ellers

Skrevet

Helt greit, har gjort det mange ganger selv, men ikke i Norge da.

Skrevet

Nei, synes ikke noe om det, enten det er begge foreldre som her helt edru, eller om det "bare" er ett glass eller to.

Synes ikke småbarn generellt har noe i nærheten av alkohol å gjøre, og hvis foreldrene ikke klarer å se det så er det synd egentlig. De skal ikke lære seg måtehold og drikkekultur fra småbarnsalder av, så hvorfor skal en gjøre det?

Og det at noen gidder å gå på pub i det hele tatt når de nettop har fått barn gjør at jeg stiller spørsmål med prioriteringene deres.

Skrevet

ja, og hvem er du som tror du har rett til å dømme andre for de valgene de tar som småbarnsforeldre. Ikke alle er som deg vet du.

Skrevet

Selvfølgelig helt greit, så lenge foreldrene holder seg til en øl eller to og er i stand til å ta vare på barnet.

Har hatt med 1. mann på restaurant og bar på kveldstid flere ganger når hun var baby...ser ikke problemet med det. Hun lå og sov eller i fanget mitt, mens jeg var sosial og koste meg ute blandt venner. Reiste alltid hjem når det begynte å bli for mye uro og fulle folk rundt oss (som oftest rundt 24.00). Babyen som når det passte henne og ser ikke at det er noe galt i å være med venner ut for et glass øl (ofte tok jeg kun brus eller kaffe).

Når barnet var så stort at vi hadde fått rutiner (rundt 7 mnd) ble det slutt på slike ting.

For de som lurer så er jeg en voksen dame som er langt ifra noe festmenneske og som drikker sjelden mer enn 2-4 øl eller glass vin på fest uten barn.

Jeg ser bare ikke problemet med å måtte låse seg inne på kveldene når man har en baby som sover godt i vognen uansett ;-)

Skrevet

Å ha med barn på pub der det nytes større mengder alkohol syns jeg faktisk ikke noe om, drikkekulturen her i Norge er ikke helt det samme som i mange andre land.

Selv om foreldrene er edru så syns jeg fortsatt ikke barn har noe på pub å gjøre, omgivelser preget av mye støy og fulle folk er ikke et sted for et barn.

Skrevet

Hun svarer på et innlegg med spørsmål om barn på pub!! hva er det du bjeffer sånn for!? Er det ikke lov å svare når det ikke er det svaret du liker eller?

Skrevet

Folk får stå for sine egne valg, men nå har det seg nå sånn at de har selv valgt å få barn, og bør nesten stå for valget de tok når de fikk barn også. Skal en gå på pub så får en la noen andre ta seg av barnet, enkelt og greit.

Du har tydeligvis gjort det selv siden du føler at jeg "dømmer" deg...

Skrevet

Synes ikke småbarn har noe ute å gjøre etter kl 20-21 om kvelden. Uansett om det er restaurant eller pub.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...