Gå til innhold

Han vil ikke ha flere barn :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fantastisk mann .. Vi har hvert vårt barn men ingen sammen..

Jeg ønsker meg virkelig et barn til men han har overhode ikke lyst.. Han tenker på ansvar og føler at han er ferdig med baby styret..

Litt kjip situasjon..

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner han veldig godt. La han slippe. Et barn er et enormt ansvar, som man ikke skal påta seg bare fordi man føler at man må.

Skrevet

Forstår dere begge, har selv vært i en lignende situasjon som du er i nå. Ble via kurs kjent med en flott mann, tre barns alenefar var han også, det utviklet seg gradvis et vennskap og så etterhvert et kjæresteforhold mellom oss, til sammen hadde vi 4 barn, vi brukte endel tid i lag i helgene sammen, men lot det aldri bli slik at vi bodde sammen, men tema kom opp en kveld vi satt å pratet, hadde da holdt på slik i flere måneder og han lurte på om jeg så for meg noe mer etterhvert, kansje om jeg og sønnen min kunne tenke oss å flytte inn til ham og ungene for å se om det funket. Barn kom da opp, jeg hadde en men følte at det ikke holdt, kunne tenkt meg å opplevde å få et barn sammen med enn mann også siden jeg var helt alene i prosessen da jeg fikk sønnen min, men det var helt uaktuelt for ham.

Det ble slutt mellom oss kort tid etter dette, men ikke noe uvennskap så det er sagt.

Halvannet år senere traff jeg han som nå er mannen min og har fått to fine jenter i lag med ham, så vet jeg gjorde det rette valget selv om det var vondt der og da.

Noen ting er det umulig å bli enige om tror jeg hvis man har forskjellig ståsted...blir feil uansett hvem av dere som må gi seg...

Skrevet

Her er det litt omvendt. Jeg har ett barn fra før, han har ingen. Jeg vil ikke ha fler mens han vil gjerne ha egne barn. Jeg elsker han så jeg bøyer meg og vil gi han et barn. Ikke akkurat nå, men om noen år. Kanskje føler jeg det annerledes da, uansett kommer jeg nok ikke til å angre på det barnet jeg egentlig ikke ville ha.

Jeg tror det hadde vært verre for han å ikke få barn, enn for meg å få ett til.

Skrevet

Vet du, jeg har hatt det likt som deg de siste 3 årene.. Dvs, vi fikk et felles barn sammen da, og jeg ønsker meg en til! Men han vil ikke ha flere.

Det er en vondt følelse å ikke kunne få barn, når man ønsker seg det så ille. Og det gjelder like mye for de som ikke kan få, av medisinske årsaker som i mangel på en partner som vil ha barn med de! Og det er legitimt og viktig at man får anledning til å snakke ut om det.

Hos oss ble dette så ødeleggende at vi til slutt ikke klarte å snakke sammen. Vi kom til et punkt der vi trengte hjelp for å komme videre.

Det finnes ingen løsning eller kompromiss i en slik sak, for hvem skal "tape" eller vinne?

Vi har ennå ikke løst gåten enda, men vi klarer i allefall å snakke om det. Vi har en åpen dialog og jeg føler jeg møter mer forståelse for mitt ønske og brennende savn for et barn til. Og det hjelper.

Mitt råd til deg er å snakke åpent med kjæresten din. Fortell om hva savnet og lengselen gjør med deg, og hjelp han med å forstå hva dette gjør med deg.... kanskje når dere har oppnådd en felles forståelse for dette klarer dere å bli enige.,

Ønsker dere masse lykke til, og send meg gjerne en pm for å holde meg oppdatert.

Skrevet

Har ikke noen løsning på dilemmaet deres, men synes at ditt ønske skal respekteres på lik linje som hans.

Du ønsker barn, han ønsker ikke. Hvem får viljen sin? Jeg synes du burde få viljen din jeg da. Det er det valget som ingen sannsyneligvis vil angre på i ettertid.

Skrevet

Ja det er ikke noe lett situasjon.. Jeg kan ikke tvinge han heller da å han har ikke hatt så veldig lyst til å snakke om saken heller..

I begynnelsen lo han bare litt å sa Nei men duuu.. vi har jo to barn, er ikke det nok ? også sa han at han ikke orket å snakke om det..

Jeg vet han er litt itvil, å det går litt opp og ned for han men jeg føler meg så rådløs.. Jeg vil ikke at mitt barn skal være enebarn, det er såpass stor aldersforskjell mellom våre barn at de vil aldri få det søskenforholdet et virkelig søskenpar har..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...