Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Har vært i 5 bryllup de 3 siste årene,og for hvert bryllup blir gjestene vanligere og vanligere kledd, hva skjedde med å pynte seg til en stor begivenhet?? Man kommer vel ikke i bryllup i vanlige sommerkjoler? For oss som tar på oss en fin selskapskjole,nettopp fordi vi skal i bryllup føler oss jo overpynta! Saken er at man IKKE skal overgå bruden,noe som i seg selv er veldig vanskelig,men det er vel ett sted mellom vanlig sommerkjole og ballkjole?? Om jeg skal gifte meg,hadde jeg så absolutt satt pris på at gjestene våre hadde tatt på seg fine kjoler og dresser.. Hva mener dere??
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Den holder jeg heeelt med deg i! Hadde et vennepar som giftet seg her i sommer og vi trappa opp i full finstas alle tre som de fleste andre.. og der dukker den ene vennen etter den andre opp i dongribukse, t-skjorter og det som verre er...jeg ble ærlig talt forbanna på vegne av brudeparet som skulle gifte seg jeg! Folk kan bare våge seg å komme hverdagslig kledd i mitt bryllup..enkelt og greit!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Helt enig! Var selv i bryllup i sommer og de fleste kvinnelige gjestene hadde kjoler som tilsa at de skulle "ut på byen" - ikke i bryllup. Jeg har begge bena godt plantet på jorda og er langt ifra fisefin. Bryr meg lite om mote, MEN.....til bryllup kler meg seg litt opp. Må sies at alle mennene kom i dress og slips. Skjønner ikke hva kvinnene tenkte på. Når jeg ser tilbake på bildene jeg tok ser det jo ut som om noen bilder er fra en grillfest.
Gjest Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Ja hva mener jeg egentlig... Hmmm, litt delt. Er ikke alle som har råd til ny kjole med tilbehør + gave og evt reise til der bryllupet skal være, så om de da finner en sommerkjole til en billig penge som ser pen ut er det greit for meg! MEN; om det blir invitert med en viss kleskode som står i inbydelsen -> da følger man den koden! Var foresten i tre bryllup i sommer, og det var mye spenstige kjoler å se =) I det ene bryllupet så jeg trusa til forloveren gjennom stoffet, i et annet var kjlen til forloveren så kort, at ho sleit med å skjule trusa når ho satt oppe ved alteret. DET var ikke bra!!!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Takk skal du ha!!!! :)En annen som kommer i finstasen føler seg nesten nesten teit,er folk blitt sååå redd for å skille seg ut?? HI
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Så fint at du har så viktige ting å henge deg opp i:-) Hva som er pyntet er vel en personlig smak. Jeg er absolutt ikke en typisk pyntedukke, og mitt kjolevalg ville sikkert blitt kritisert av deg. Nå har jeg ikke vært i bryllup de siste 14 årene, så bryllupsmotene er ikke dagsaktuelt tema her i huset. Men, det som du ser på som vanlig sommerkjole, kan godt være pyntet for en annen. Hvis du vil gå i ballkjole så gjøre du det. Det burde ikke bety noe at andres kjolevalg blir vurdert av deg som for enkelt. De har tross alt ikke på seg dongeri eller hverdagsklær. Hvis du skal gifte deg, så får du spesifisere i invitasjonen at det er veldig viktig for deg at gjestene tar på seg ballkjoler, men de må passe på å ikke overgå deg. Hva med å legge ved en bunke fotos av akseptable kjoler? Det gjør nok susen skal du se!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Hei 14:22 Skjønner at du følte deg litt truffet nå,men saken er av respekt for de som gifter seg,og ikke kom å fortell meg at en rosa minikjole fra cubus er ett bryllupsantrekk,det tror jeg de fleste jenter(og gutter) vet... Og jeg må også påpeke at du er fryktelig dårlig pål å diskutere, noe som viser seg i innlegget ditt! Selv har jeg ikke valgt en ballkjole,men en helt enkelt pen si kjole... Og JA,skal så absolutt skrive i innbydelsen at minikjoler og andre strandplagg er forbudt!!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 Hei! Jeg har selv ikke vært i mer enn 3 bryllup, utenom mitt eget. Jeg hadde ikke stort bryllup, og hadde ingen spesiell kleskode, men forventet likevel at folk kledde seg pent. Og det første som møter meg når jeg kommer inn kirken med min far var min svigermor (som er omtrent like bred som hun er høy) i en lys rosa og inntilsittende kjole... Mer sommerkjole som noen nevner her. Det andre som jeg ser senere er min svoger (gift m søsteren til min mann) går i en fillete doneribukse og en t-skjorte eller en uflidd skjorte (husker ikke helt). Dette var ikke klær jeg hadde sett for meg at mine gjester skulle være antrukket, men hva kunne jeg gjøre da?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #9 Skrevet 25. august 2010 Nei,det er jo ikke noe å gjøre,trodde da folk hadde såpass respekt at de kom i pentøy når noen skulle gifte seg!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #10 Skrevet 25. august 2010 Jeg ser på det å pynte seg som en del av gaven til brudeparet; nå skal vi virkelig stase oss opp og feire deres store dag. Går aldri i bryllup uten å få satt opp håret hos frisøren, og har som flere av dere andre opplevd å føle meg litt for fin, og noen ganger også fått kommentarer på det... - og da gjerne fra noen i sommerkjolen med håret hengende rett ned. Frisøren min sa det veldig treffende en gang jeg kommenterte på det: Jovisst, her skal de komme å spise maten min, drikke alkoholen min og delta i festen min, det minste de kan gjøre er å gjøre en skikkelig innsats på forhånd. Og det kommer jeg også til å håpe folk gjør til mitt bryllup, må bare få mannen til å fri først:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå