Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Når vi flytter inn i eget hus, har vi lyst på 1 hund og 2 katter. Vi kan en del om begge dyrene og vet at de snakker ulikt språk. Det vi er litt usikker på er i hvilken rekkefølge det er best å skaffe seg dyrene. Er det best å først få hunden på plass og evt la den bli voksen, eller omvendt? Eller er det best å få alle dyrene samtidig?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Jeg ville ha satset på hund først. Jeg synes det er enklere å la dyr komme overens da, fordi hvis katten kommer først, "eier" katten huset. Ikke så vanskelig om hunden kommer først.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Spiller ingen rolle, jeg har hatt begge deler. Første gang med katt først, og så de 3 neste har hunden vært her først. Det har gått som smurt uansett, men nå har jeg en hunderase som liker andre dyr da, og er ganske rolig og snill. Venninna mi hadde en terrier, som opprinnelig er brukt til rottejakt, og der forsvant kattungen i et jafs. Så det avhenger jo av hunden/katten og hva slags personlighet de har.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Vi hadde katt før vi fikk hund, og det gikk kjempefint.. Hunden fikk seg et par kavringer for katten ville vise at han var sjefen i huset, men de har tilpasset seg kjempefint. Nå går katten og stryker seg langs hunden.. :-) Katter er sære dyr da.. De trenger ikke takle at det kommer andre dyr inn i deres territorium. Så dette må du vel tenke litt over. Ville kanskje begynt med en hund og sett. Det er mye mer jobb med en valp så kanskje ta seg tid til valpen før man skaffer seg katt. De er mye mer selvstendige. :-) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 jeg hadde fått katt ført. og når den var rundt 1 år så hadde jeg fått hund.. var slik det gikk her.. Fikk katta mi først og når hu var et år så kom vovven. Men nå var jo katta vant med hund fra før av da... Og at man får katt først betyr ikke nødvendigvis at katta blir eiende hele stede. Kommer ann på personligheten på katta det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå