Gå til innhold

Vektestimering. Kan jeg påvirke? (samme som 3.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll og fikk UL igår og det ble målt at jenta vår er +14% over gjennomsnittet mtp vekt. Det ble estimert at dersom hun holder seg på 14 vil hun ved termin veie rett under 4kg. Det er jo fortsatt innen normalen. Dessuten kan det hende at det endrer seg både opp og ned,, hvis hun blir større skal de passe på å evt sette meg igang før det har gått to uker over termin, så det er bra å bli flugt opp. Lurer på om det er noen andre med "store" babyer og om dere vet om det er noe vi som kommende mammaer kan gjøre nå mens barna våre fortsatt er i magen for å hindre at de blir enda større, eller om det bare er sånn de blir eller ikke blir uansett.. noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Vet ikke helt sikker svar på spørsmålene dine, men ettersom jeg vet, tror jeg ikke det er så mye du kan gjøre annet enn å kanskje ikke proppe innpå med masse fett og sukker ;)

Men jeg ville også si at min førstemann veide 4100 gr da han ble født to dager før termin. Da jeg skulle ha neste barn, ble også hun estimert til å bli rundt 4 kg ved fødsel flere ganger...men ut kom ei lita snuppe på 3510 gr. De kan ta feil også!

Uansett ønsker jeg deg lykke til! Du får jo heldigvis god oppfølging og det føles både trygt og godt :)

Skrevet

takk :-) får passe litt på sukkerinntaket og se hva som skjer på neste kontroll. Ja, de kan jo ta feil. Blir spennende å se. Spiller jo ikke sånn rolle hvor stor hun er, så lenge hun har det bra der inne og når hun kommer ut :-)

Skrevet

4kg er ikke ille :-P Om det stemmer. De bommet med 1,5kg på min nevø...

Men du kan jo passe på sukkerinntaket. Riktignok spiste jeg så og si null sukker i hele svangerskapet sist (ingen snop i det hele tatt, og sukker bruker vi kanskje en halv kg av i året, og det går stort sett til gjester som drikker te). Fikk likevel en gutt på 4,3. Men det gikk helt fint i fødsel, var kjempe sprek etterpå! Og gutten var robust og fin (ligger over 97persentilen som 2åring)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...