Gå til innhold

Hva skal dere ha i vogna?


*hopeful87* gutt '10 +spire

Anbefalte innlegg

Siden jeg er førstegangsfødene er jeg helt grønn på sånne praktiske ting. Jeg lurer veldig på hva jeg skal ha i vogna nå i starten.

Blir det for varmt med dunpose? Og for kaldt med bare dyne?

Hvilke vognpose har dere kjøpt, og hvorfor?

 

Trenger sårt litt tips her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er jo såklart at babyen ligger mykt og er passe varm. Så i bunn på vognen oppå madrassen kommer jeg til å bruke et saueskinn. Jeg har ikke kjøpt ny pose, men bruker den jeg selv hadde når jeg lå i vogna, en deilig saueskinnspose. Denne brukte jeg også til datteren min som var født i januar -02. (KALD vinter). Regulerte med dyne/tepper og klærne jeg hadde på henne alt etter hvordan temperaturen var ute.

Blir babyen for varm kjenner man det lettest i nakken. Blir h*n for kald merker man jo det også underveis.

 

Blir vinteren veldig kald går jeg gjerne til innkjøp av en dunpose, men det ser jeg litt an utover.

 

Husk at man kommer langt med sunn fornuft! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også ha sauskinn i bunn, det luner jo veldig. Jeg får bare prøve meg fram. Vi er så heldige at kommende bestefar skal spandere vognpose på oss. Men valget er ikke lett, så mange forskjellige typer å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å kjøpe den Voksi Urban posen, kjenner mange som har denne og alle er fornøyde med den. Den er det vel sånn lammeskinn i ryggen på (eller ull eller noe foring?) så tror det skal holde med denne:) Men kan jo hende vi tar lammeskinn under fordet da, ser an litt... er jo ikke den kaldeste tida i oktober, så regner med at vi finner ut av dette underveis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har investert i Basson babys vognpose - fordi den hadde flere praktiske bruksområder og så matchet den med vogna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha ekte lammeskinn i bunnen med dundyne til :) Har vogn med softbag, så tror dette blir mer en bra nok i begynnelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har lammeskinn og dyne i starten.. og så har vi en voksipose som vi har arvet til de virkelig kalde vinterdagene, med lammeskinnet under!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer også til å bruke lammeskinn og dyne først. Og evt tepper. Og så har vi arvet både voksipose og lammeskinnspose som vi kan bruke etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...