Rosa J10 Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Hei! Hvordan kan jeg få vesla til å sove lengre soveøkter av gangen om natta? Noen netter våkner hun hver time, og det er fryktelig slitsomt. Hun er 4 mnd
Formerly known as Tina Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Begynn mmed grøt. Det gjorde underverker for oss. Jeg hadde tydligvis ikke nok melk på kvelden og det gjorde at hun sovnet dårlig og våknet masse. Det er anbefalt at dersom det er behov for tillegg fra 4 mnd skal man begynne med grøt. Hun er 5,5 mnd og fikk først full porsjon for 3-4 dager siden. Vi merket at det var veldig lite som skulle til for at det hjalp på kvelden og natta Lykke til:-)
Gjest Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Signerer denne. Hadde samme problem rundt 4 mnd alder, begynte med hirsegrøt ca kvart porsjon hver kveld. Problem løst. Når han var 5 mnd fikk han 1 full porsjon hirsegrøt hver kveld og litt pupp. Sov som en baby ( derav utrykket ) frem til 0900 og det ble en vane!
Nynte Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Jeg vurderer her frem og tilbake om jeg skal begynne med velling/grøt om et par uker også.. Da er han litt over 3 mnd, så jeg vet det er litt tidlig. Jeg gir mme, men fra kl. 15:00 og utover er han så sutrete og vanskelig å ha med å gjøre, uansett hvor mye han har sovet på dagen. Siden jeg gir mme, så vet jeg jo også at han får i seg mye. Han får flasker med 200 ml og drikker ofte over 1 liter i døgnet, noen ganger mindre. Selv om han ser kjempe mett/stinn ut etter flaska, så vet jeg ikke jeg om det holder for han lengre. Sover rolig i senga fra ca 1900 og som regel til 2400, etter det er han veldig urolig. Som regel gir jeg han bare en flaske i løpet av natta, men i natt ble det 2. Prøver å ikke gi hele 200 ml på natta. Men det kan jo være andre grunner til at han er så urolig også da, så vet ikke om jeg skal vente.. Vil jo ikke utsette tarmene hans for noe tidlig hvis han ikke trenger det..
lillepersille80 Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 3 mnd hørtes veldig tidlig ut for å starte med grøt synes jeg (ja, nå synser jeg bare:) ). Jeg har en liten som runder 3 mnd på lørdag og han våkner opptil 4-5 ganger i løpet av natta/tidlig morgen og jeg tror det er ganske vanlig. Da får han pupp og sover mett og fornøyd videre. De fleste babyer som er så unge behøver noen måltid i løpet av natta, jeg trodde det også gjaldt de som fikk mme? Men jeg kan jo ta feil, det har hendt før
Rosa J10 Skrevet 24. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2010 Tusen takk for svar! Spørs om vi ikke skal begynne med noe grøt fremover da. Men det kan vel også være andre årsaker til at de våkner ofte vel? Jeg synes ikke at hun alltid virker sulten. Noen ganger virker det som om hun bare trenger å vite at vi er i nærheten. Ikke så lett å lese disse små alltid
Nynte Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Ja, 3 mnd er tidlig, derfor vil jeg vente så lenge som mulig. Men problemet er at han drikker veldig mye mme i løpet av i dagen. Over en liter. Hvis han skulle fått mme hver gang han begynte å ynke seg om natta, så hadde vi kommet langt over literen i døgnet. Når jeg gir han mat om natta, så drikker han som bare det, men ofte bruker han lang tid på å sovne igjen og våkner igjen etter et par timer og da begynne ynkinga igjen. Nå vet jeg ikke om denne ynkinga kommer av sult eller andre ting da..
Terese med to jenter Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 Det kan nok være andre årsaker enn sult ja, for jeg begynte med grøt av samme grunn når jenta mi var rett over 4 mndr, men det hadde ingen effekt, hun er nå over 6 mndr og spiser flere måltider i løpet av dagen, men sover like urolig og skal puppes hele natta Angrer sånn sett på at jeg begynte med grøt, for hun hadde kanskje ikke behov for det, men det er jo ikke så greit å vite... Lykke til uansett hva du gjør da, håper du får deg litt sammenhengende søvn snart (det håper jeg at jeg også får, hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå