Gå til innhold

"Hjulet" til legen vs terminkalkulator på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde første dag i siste mens 6.mai.

Lege og jordmor regner konsekvent ut at jeg er en uke kortere enn terminkalkulatoren på nett sier. Og når jeg sitter og teller uker er jeg 15 + 5 idag, som stemmer med terminkalkulatoren. Jordmor sier 15 + 5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble bare flytta 2 dager jeg av jordmor og lege, fra termin 3 desember til 1 desember! :) så gjorde ikke no for meg og få to dager før, hehe

Skrevet

samme her.. ble flyttet to dager frem..

Skrevet

Og dere mener iforhold til hjulet som de sjekker når du er på vanlig time? Ikke UL?

Hvorfor får jeg en uke feil da?

Ser jeg skreiv feil i hovedinnlegget... Jeg regner meg fram til 15 + 5 mens jordmor og lege sier 14 + 5.

Hva er forskjellen på hjulet og antall hele uker? Regner de flere enn 7 dager pr uke?

Skrevet

Kommer an på hvor lang syklus du har skrevet inn. Jeg har 30dagers syklus og er to dager kortere på vei hjemme enn hos lege. Stoler på "min" termin frem til UL. Sist var min og UL lik

Skrevet

Jeg har 28 dager, trodde det var standard...

Skrevet

la inn nå i en terminkalkulator, stemmer med 15+5. men husker jordmor surra med det samme med meg sist jeg var gravid

Skrevet

Takk, mastermind.

Jeg lar dem bare skrive hva de vil i helsekortet, også tar jeg det en gang for alle etter ordinær UL. Har ikke lyst på en uke seinere termin bare fordi det hjulet er vanskelig å lese av.

Jeg er ikke stressa med å få en nøyaktig termindato i det hele tatt - det er jo bare for de magiske 14 dagene (som blir til 21 hvis man skal høre på "hjulet"...)

Men utrolig kjedelig å føle seg for dum til å klare å regne ut en standard termin med kjent førstedato og 28 dager syklus... :))

Skrevet

lege og gyn sier at jeg er 24+0 idag, bim sin kalkulator sier 23+5. 2 dager forskjell altså:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...