Hønemor ___ Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Jeg var ferdig sykepleier i juni 2010 . Har jobbet siden 1 aug og skal gå i et 1 års vikariat . Nå snakker vi litt om å prøve å få en til .. Men jeg lurer da på hvordan lønnen min blir under evt permisjonen ... Jeg har jo vært student i 3 år så jeg har ikke tjent så stort. Får jeg den lønnen jeg har nå ? eller regner de ut etter de siste 3 år ?
Ladybug~N&E Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 du må ha jobbet i minst 6 av de siste 10mnd før babyen kommer og foreldrepengegrunnlaget blir mest sannsynlig regnet ut i fra det. det gjorde de hvertfall med meg. du skal jo ha den lønna du vanligvis ville ha hatt dersom du ikke hadde fått barn så tror ikke dem går så langt tilbake som 3år for å finne ut av hva du skal ha. er som regel bare den lønna du har nå som gjelder.
___ Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Svangerskapspenger regnes ut på samme måte som sykepenger, om du skulle få det. Foreldrepenger kreverat du har jobbet mins 6 av de siste 10 mnd før du går ut i permisjon. Grovt sett, med noen unntak, får du da foreldrepenger ut fra den lønnen du har når du går ut i permisjon. Det er bare hvis man er selvstendig næringsdrivende at de ser på de siste tre årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå