Gå til innhold

Hvordan leverer dere i bhg?


moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Jeg hjelper til med avkledning, finner matboksen og følger barna inn til bordet. Blir til de har funnet maten og fått kontakt med voksen.

 

Er ikke veldig fornøyd med bhg, synes det er for masse bråk, for lite voksne, for liten plass (de herjer rundt de som spiser) og for mange barn. De voksne tar heller ikke imot og har lite tid til å høre på beskjeder og ta seg godt av den/de som kommer.

Så liker å se at barna finner seg til rette. Det virker som barna trives i bhg, men nå har de akkurat hatt ferie, så jeg er ekstra på vakt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper av med klær i gangen, følger barnet inn med matboksen. Blir alltid tatt i mot på avdelingen inne hvor de spør hva barnet vil gjøre og "setter det i gang" med aktiviteter. Da går jeg.

 

Har hatt barn som har gått på både småbarns- og storavd og praksisen har alltid vært lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig og bedagelig ut =)

 

Og mamma kan gå hjem/på jobb og være rolig og vite at barna har det godt =)

 

*savner den gamle bhg*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, har vært i bhg som har, i mine øyne, virket kaotisk. Men ta dine bekymringer opp med lederen på avdelingen eller kontaktansatt, styrer e.l.

Det skal jo ikke være sånn at en forelder går hjem fra bhg med en ekkel klump i magen.. :-/

 

På det andre siden kan det hende at du leverer i en stresset periode på morgenen hvor "alle" kommer og det blir lite tid til hver enkelt. Og etter det har roet seg litt får alle barna både oppmerksomhet og oppfølging som de skal. :-)

 

Så snakk med personalet, ikke gå å la det vokse seg større i magen din. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to gutter som løper inn i barnehagen. De stortrivdes. Jeg hjelper til å ta av klærne, gir dem klem og sier hadde. De ansatte pleier ofte å ta med ungene til vinduet for å vinke og da ser jeg at de ler og har det bra.

 

Jeg vet de har det topp for de løper rett inn, forteller masse fra barnehagen og jeg ser barna når jeg henter dem før de ser meg. Helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De voksne kommer stort sett alltid å møter i gangen og sitter der og prater mens jeg hjelper til med avkledning. Skravler ofte litt og så går barnet inn med de voksne eller selv.

Syns du skal snakke med barnehagen og gi de en tilbakemelding på at de bør ta bedre i mot, viktig med en bra start på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er ikke slik policy (?) i den bhg. Der tar de ikke imot. Leverte barna en dag denne uka litt over kl.8. På 2 avd var det en voksen!! Da står det lapp på den ene avd at kom inn på XXX avd.

 

Det er slett ikke hver dag de følger når vi går heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...