Gå til innhold

Fordelene med å ikke få flere barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mitt barn for snart 5 år siden og har siden ikke gått på prevansjon. Jeg tror faktisk ikke jeg kan få flere barn. Ikke tror jeg at jeg vil klare å bære frem flere barn heller. Men fordeene or å skape et mer positivt bilde på saken er:

1. Jeg kan beholde figuren min.

2. Jeg kan vie all min kjærlighet til mitt eneste barn.

3. Ingen flere våken netter

4. Får aldri oppleve kolikk

5. Ikke mere koking av flasker osv

6. Ikke flere bleier!

vil oppleve alt egentlig! Og finnes sikkert flere "gleder" til å aldri få flere barn. Jeg er nærmer meg 25 nå og alle vennene mine nærmest spøtter ut unger! Det virker ikke som det går en mnd uten å høre noe om både graviditet og fødsel. Til og med i dag! første dag tilbake på jobb og jeg møter en ny ansatt med en rund fin gravid mage! Jeg har hatt 4 SA i løpet av tiden etter fødselen og det tar på. Og jeg vet at dagen jeg fyller 25 så vurderer jeg å snakke med legen om å faktisk fåreta en opperasjon å fjerne livmor og eggstokker. Hvorfor stride om noe man tenker ikke vil skje... Og med alt som skjer i verden, vil jeg virkelig føre flere barn inn i denne verden?

Jeg tror faktisk jeg trenger noen å snakke ut med alt dette om, jeg vil så gjerne ha et barn til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 5 år og 4 SA har du iallefall rett på utredning, og få hjelp til å holde på en graviditet når du blir gravid igjen.

Jeg synes ikke du skal ta sorgene på forskudd å fjerne livmor og eggstokker uten å få bekreftet om du kan få flere barn eller ei.

Du har jo klart det en gang allerede, så hva kan ha forandret seg siden den gangen?

Har ei venninne i en lignende situasjon, og hun fikk vite at kroppen hennes har problemer med å slippe egg, så da får hun hjelp til å rette opp det.

Det finnes alltid hjelp å få, så ikke gi opp enda :)

Skrevet

Fjerne livmor og eggokker vil du ikke!! Da kommer du i overgangsalderen og det er lite hyggelig. En orgasme vil heller aldri bli det samme uten livmoren du alltid har hatt.

Sterilisering er derimot noe helt annet....

Skrevet

Ikke gi opp! Be om utredning! Du har iallefall alderen på din side!

Masse lykke til!

Skrevet

Jeg har fjernet livmoren og mine orgasmer er som før.

Skrevet

Jeg kunne heller ikke få barn, og hadde i en alder av 30 gitt opp.

Da jeg var 33 kom det gledelige sjokket:)

Du er for ung til å skrinlegge planer om flere barn:)

Skrevet

Ja, akkurat der merker ikke jeg heller noen forskjell:) Den eneste fordelen er a jeg slipper mensen...

Skrevet

HI her.

Jeg tenker ofte på å forsøke hjelpemidler, men i følge legen min er jeg for ung. Selv med tanke på antall SA'er osv. Jeg har spurt om hvordan det er å gå på hormoner for hjelp med tanke på at jeg ikke har gjort det på snart 7 år. Han nekter å svare for hvodan kroppen evt kansje vil reagere. Jeg må lese meg frem til alt jeg lurer på! Og vil ikke skifte fastlege fordi han hjelper meg på alle andre områder med best mulig, han stiller virkelig opp for meg. Og i svangerskapet jeg hadde for 5 år siden var det problemer og han hjalp meg mer enn noen andre, mer enn barnefar gjorde mer enn de aller fleste. Han vil gjerne at jeg skal vente i et par år til, jeg kan forstå det. Selvfølgelig kan jeg det. Jeg har argumentert denne saken frem og tilbake i en god stund nu og det jeg kommer frem til er hvis jeg skal få et til barn nå er realiteten slik, Jeg var ung da jeg fikk barnet mitt hadde værken utdannelse eller stabilitet økonomisk og måtte flytte hjem! Hvem ønsker å flytte hjem til foreldrene sine når dem skal glede seg over et nytt liv. Men jeg lærte fort at dette var nøyaktig det jeg trengte, jeg å barnefar gitt hver til oss (noe jeg er sjæleglad for! kunne virkelig endt i en tragedie hvis det hadde fortsatt. Jeg lærte at jeg i første omgang må ta hjelpen jeg får rundt meg å vie all min kjærlighet til barnet. Jeg fikk muligheten til å gjøre meg ferdig med utdannelsen min. Jeg fant en fantastisk mann som er der for meg og mitt barn som nå er som hans eget. Men og det er alltid et men! Barnet mitt blir eldre for hver dag som er og det er fantastisk å se hvordan det vokser til og hva slags nye ting som føres inn i hverdagen. Jeg bruker stå i døren hver kveld til soverommet hvor det sover søtt i ca fem minutter gjerne lengre å bare se hvor fredelig og ubekymret en liten kropp kan være. Det varmer på alle mulige måter. Å høre hvordan dagen har vært og hva som har blitt gjort og lært i barnehagen og den humoren som følger med alderen. Jeg elsker mitt barn av hele mitt hjerte sjel og liv! Og om det kun ble dette barnet så vet jeg at jeg er verdens lykkeligste person i denne verden! Men tilbake til men.... Barnet mitt blir som sagt eldre, hva om jeg plutselig blir gravid igjen om 2 eller 5 år. Hva slags tilhørighet for disse barna tilhverandre? Selvfølgelig har andre gjort det, og klart seg fint. Men jeg har alltid hatt en mor og en far som er gift, og jeg og mine søsken er nært hverandre i alder. Jeg ønsker bare at mine barn skulle oppleve det samme. Søskenkjærlighet på godt og vondt. Kansje jeg stresser for ingenting. Kansje mensen ikke kommer denne måneden og jeg er gravid! la oss krysse fingrene for det. Det er mange tanker ved å få flere barn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...