Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Har en baby på 10 mnd, som far mener han skal ha fast annenhver helg, men jeg mener han er alt for liten til å skulle sove borte fra sengen sin, være vekk fra hjemmet sitt osv annenhver helg... Vi bor ikke langt fra hverandre, og jeg har sagt han kan komme hjem til oss så mye han vil for å være sammen med lillegutt og delta i livet hans.. Men han mener det bare er tull at gutten er for liten.. Kan jeg forresten kreve at huset holdes fullstendig røykfritt og fritt for alkohol om sønnen vår skulle vært der?? For til vanlig så både røyker dem inne som svamper og drikker alkohol på kvelden...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Min gjør ikke det ennå, men det er kun fordi barnet ikke kjenner faren sin godt nok. (Barnet er 10 mnd også) Det er godt mulig barnet hadde fått overnattet med faren om han hadde hatt regelmessig besøk, men det har seg slik at faren er borte annenhver mnd på jobb, så de rekker aldri å bli godt nok kjent før han må på jobb igjen. Blir nok ikke på en god stund ennå, dessverre. Vet ikke om du kan kreve at huset er røykfritt, men du kan i alle fall oppfordre faren å gjøre hjemmemiljøet sitt best mulig for barnet. Om han er nogenlunde oppegående, ser han vel selv at huset ikke bør røykes i når han har besøk av et lite barn. Har han hatt barnet på dagtid alene ennå? Det er i alle fall et sted å begynne. Synes det blir i meste laget med 2 netter annenhver helg for et så lite barn. Er sikkert best å begynne med en natt i en periode først, i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Han mener det bare er tull at han er for liten han altså..... kjenner meg godt igjen der. Jeg har ei lita ei på snart 11 mnd og bf flyttet 30 mil unna da hun var litt over tre mnd. Vi har vært igjennom tre meklinger på familievernkontoret men kommer ikke til enighet.... det virker som det viktigste for han er å se henne og ha henne ALENE. Men famkontoret sier at det ikke er aktuelt da han ikke kjenner henne og hun skal IKKE være borte fra mor. Han vil ikke ha samvær med meg tilstede så vi kommer igjen vei..... jeg ble oppfordret til å ikke svare på meldiger fremover og vi skal vente ett år med nye meklinger. Eller min eks går rettens vei da som han truer med...synd det skal være sånn, men han finner opp ting og har mer fokus på å finne feil med meg de få gangene han har sett henne. Har dere vært på famkontoret?? Der vil du få støtte i at barnet IKKE skal sove borte fra deg to netter annahver helg. Det skal være en gradvis opptrapping med noen timer i slengen og kanskje en natt i gangen når barnet tidligst er 1,5 år... Men det forutsetter at barnet er trygg på far.... Det er så vanskelig alt dette..jeg unner ingen å havne i en sånn situasjon..og det er uskyldige barn det går utover:( Jeg unner ikke datter mi å måtte pendle 60 milo tur/retur annahver helg som han sier han krever..... jeg er spent på om han går til sak..... jeg ha håpet han kom hit til byen for å se henne og ikke belemret henne med å reise så langt da HAN har valgt å flytte! Ta kontakt med familiekontoret så vil de hjelpe deg å forklare han hvorfor ikke han kan ha barnet så ofte og lenge.... barn før tre år har ikke utviklet hukommelsen sin så godt så det vil være traumatisk å være borte fra deg som er hovedomsorgspersonen så lenge....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå