allabarna Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Vi tenker oss på 1 ukes ferie til Gran Canaria med en baby på 5 måneder. Vil gjerne ha tips om hvilke steder som egner seg for barnefamilier, og hvilke som kanskje ikke gjør det:) Vil gjerne ha tips om navn på fine hotell eller leiligheter også.
skyttel71 Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Jeg kjenner best til Arguineguin og der er det rolig og fredelig. Anbefaler både Dorado Beach og Sunwing Resort Arguineguin. Fine hotell Vi var der i 6 uker da minsten var 6 mnd. Da bodde vi privat. Du finner både bleier og barnemat på Hiperdino og på Spar:)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Hadde med en på 2 måneder og en på 17 måneder =0) gikk strååålende. Leide leilighet.
Julelita Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Vi var i Bahia Feliz da snuppa var 6 mnd, var kjempemessig. Veldig barnevennlig. Ville ikke ha bodd på det største hotellet der da det var mye bråk og støy og ting som skjedde hele tiden. Vi bodde på Playa Feliz, hvert rom var en toromsleilighet med kokemuligheter - kjekt for å lage babymat. Alle leilighetene var på et plan (med unntak av noen større som var i to etasjer) og spredt utover et godt område, så det var rolig og fredelig i området, og null problem å komme seg rundt med barnevogn. Lite shoppemuligheter i området, men det er det stort sett på gran canaria. Vi tok taxi rundt til andre byer og fant ikke en eneste vanlig butikk, kun sånne turistsjapper. Noen restauranter i nærområder, men ikke så veldig godt utvalg. Skulle jeg dratt tilbake, ville jeg nok bestilt all inclusive og stort sett spist på hotellene. (vi hadde fri tilgang på nabohotellet, som var det største i Bahia Feliz. All inclusive gjaldt på begge hotellene). Det eneste negative jeg kan komme på var at det var litt slitsomt at det var så veldig mange barn på hotellet. Det var kun barnefamilier der, og gjerne små barn. Som førstegangsforeldre var vi ikke helt vant til det støynivået det medfører, særlig i bassengområdet. Men som tidligere nevnt, så var vårt hotell mye roligere enn nabohotellet, så det var vi veldig fornøyd med.
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Jeg anbefaler Las Palmas! Det er en veldig hyggelig by. VI bodde på vanlig hotell (det var før småen kom) ute ved bystranda. Der er det mange utleieleiligheter også. Strandpromenaden er ca 2 km, perfekt for trilling og man kan ta vanlig buss inn til gamlebyen (går fint med barnevogn på bussen og det er ikke helt umulig inne i gamlebyen heller, men kanskje best å reise med ei lita reisetrille hvis dere har stor vogn til vanlig). I Las Palmas er det mange gode restauranter og bra shopping så man får både by og strand i ett. Å, nå fikk jeg lyst til å reise tilbake!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå