Gå til innhold

Hvordan ta opp mulig psykiske problemer med legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden førstemann ble født for over fire år siden vært konstant sliten trøtt, nedstemt, sett lite lyst på fremtiden, kun hatt ønske om søvn og ro, liten interesse for venner og familie, elendig konsentrasjon osv. Nå krevende jobb og sitter der og klarer nesten ikke annet enn å flytte papir, klarer å være konsentrert i mer enn to min om gangen, faller ut av samtaler osv. Føler nå at ting har begynt å hope seg litt opp for meg og jeg vet ikke lenger hvordan jeg skal mestre hverdagen, lysere dager en gang iblant. Er typen som aldri går til legen, men tror kanskje jeg må det nå. Jeg har høy arbeidsmoral og tvinger meg på jobb uansett, fungerer desto dårligere hjemme. Hvordan legge frem saken for legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør som jeg gjorde; Prøvde å åpne munnen for å si hva jeg hadde på hjertet, men begynte å stortute i stedet;)

Da spør han sikkert hva som er i veien;)

Skrevet

Det enkle er ofte det beste. Si det bare som det er, ta gjerne med deg notater slik at du ikke glemmer noe av det du vil ha med :) Lykke til :)

Skrevet

Jeg forstår hvordan du har det. Det er et megasteg å ta. Jeg tenkte så som så at jeg har unger nå, og dermed et ansvar overfor dem, jeg må holde meg frisk. Så jeg fikk meg selv til å tenke at dette må jeg gjøre for ungene. Holdt på å krepere på venterommet. Var så sinnsykt nervøs. Hadde "øvd" meg på hav jeg skulle si. Dvs hadde terpet på de tingene jeg syns var viktig å få med. Hva jeg hadde problemer med. Hva jeg ville ha hjelp til.

Så når jeg kom inn der så gikk jeg bare rett på sak. jeg sa bare "jeg har det ikke så greit. Så hoppet jeg i det å sa det jeg skulle si... Når jeg først var i gang å prate så var det ikke så ille som jeg hadde fryktet. Det kom litt av seg selv. Når jeg var ferdig stilte legen noen oppfølgingsspørsmål, og jeg svarte så godt jeg kunne.

Fikk time hos psykolog neste dag...

Det er liksom bare å "hoppe i det"

Og tenke at en lege hører mye rart i løpet av en dag. Mange med samme eller lignende problem som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...