Gå til innhold

Ok med finlandshette til 1 klassing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å bestille luer til 1.klassingen her. Er det "barnsleig" å ha en finlandshette?? Tenkte at det må være ok å ha på seg de dagene de har uteskole på vinteren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ser jeg ingen skolebarn med finlandshette selv om det høres veldig fornuftig ut!

Skrevet

Men mindre han skal ut og rane banker (grei ekstra inntekt kanskje?) så hadde jeg heller valgt en hjelmlue.

(Sorry, klarte ikke dy meg. For meg er en finlandshette sånn heldekkende med hull til øyne og munn)

Skrevet

Hehe!

Jeg så og for meg en liten bank-raner.

Mener på at det heter balaklava ;

http://www.stormberg.no/no/Produkter/Gutt/Gutt-1-7/Annet/Luercaps/Landli-ProreTex-Balaklava/

Har en jente på 7 som ikke ville bruke sin fra Reimatec mer i fjor... :/

Tar den likevel på henne når vi er på familietur på de kaldeste dagene, på skolen kan jeg tenke meg hun hadde droppet å gå med den og heller bare brukt hetten på jakka...

Vi løser det med vindtett lue og ull/fleece hals, eller lue+buff.

Skrevet

Hehe... Ja, det heter vel enten hjelmlue eller balaklava, ja ... Likevel mener jeg det er fornuftig å bruke på kalde dager. ;-)

Skrevet

Eg slutta å kjøpe det t jenta mi når ho var 2.... E eg som er rar da kanskje, men eg syns det er for barnslig.. Har ikkje tenkt å kjøpe det i år heller, men la ho ha en flishals i tillegg.... Ho går i utebarnehage..

Skrevet

Jeg synes det er ok når de går i bhg. Ingen av mine ville brukt det. Ville heller kjøpten hals, og en god lue som dekker ørene godt.

Skrevet

Er jo en fornuftig ting å bruke, men min 1. klassing får jeg aldri på en slik. Han nektet å gå med det siste året i bhg også.

Skrevet

He he, jeg husker ikke hva det heter, men på Sparkjøp står det faktisk finlandshette :) Tusen takk for alle svar

Skrevet

jenta mi brukte en slik i fjor i 1. klasse. Det var veldig enkelt å holde styr på også.. for da har man halsen og lua i ett. SÅ det var flere som brukte det også..

Skrevet

Ingen her heller som har det. Og tvinger ikke på ungen en, da den vil ende i sekken på skolen.

Her har hun buff og en kul (og varm!) lue. 10 år da, men brukte ikke hette i 1.heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...