Gå til innhold

Er livredd for å miste


Løvinna82

Anbefalte innlegg

Hadde en SA før jeg ble gravid forrige gang, og er livredd for å få det igjen denne gangen. Går med hjertet i halsen. Slutta å røyek har jeg klart i uke 6, men tenker på de ukene jeg røykte med gru....uff. Føler jeg hører om mange som "pleier å miste" en gang før hver grviditet. Er skikkelig nervøs altså!! Er i uke 7 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hadd SA før, men det er i tankene. Har hørt at man må prøve å tenke minnst mulig på det, slik at man ikke går og er nervøs og stresset hele tiden.

Er også i uke 7. I dag ca. Har hørt at hvis man har vært på tili UL, og sedd hjerte slå, så er det mindre sjans for SA. Det har jeg vært på, en hærlig opplevelse. Det burde du også gjøre :) Har hørt at det er bare 10-15% av gravide som får SA, så vi får krysse fingrene for at vi ikke er en av de !

Krysser fingrene for at det går bra med deg og den lille dennen gangen :) ALT skal gå bra, må bare prøve og se positivt på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre alt for mye fokus på å miste på disse 1.trimester klubbene...er jo 85% sjanse for å beholde så av 10 jenter er det kun 1 eller 1,5 som mister og ofte mister man så tidlig at man knapt merker at man har vært gravid. Tror også at det ofte er de som har mistet som skriver mest på slike forum fordi de har behov for å snakke om det, og ikke noe galt i det men da hører vi andre så mye som har skjedd med andre at vi begynner å tro at det "vanligste" er å miste. Det går helt sikkert bra og ikke vits å tenke for mye på at man kan miste. Mister man er det som regel fordi det var noe galt med fosteret og det ikke var levedyktig, da er det faktisk bedre å miste tidlig enn å gå gjennom en lang graviditet og miste mot slutten eller tenk de som får multihandikappede barn..kan ikke være så gøy verken for barnet eller foreldrene..(selvom man såklart blir glad i det barnet uansett)...vel vel, håper du klarer å stresse ned og glede deg over tilstanden din, men som hun andre skriver...den beste medisinen mot slik angst er å gå til tidlig ul-..da får du bekreftelse og kan slappe bedre av :-) Jeg var ganske stressa selv da jeg var gravid første gangen (og er det til tider nå også) så vi dro til tidlig ul den gangen og skal det nå også..så ikke tro jeg stresser mindre enn deg..hehe...skriver dette så jeg skal tro på det selv også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig alle går rundt å tenker litt på dette med å miste.....

men om du er frisk, han er frisk... da er det vel ikke noe grunn å bekymre seg?

Jeg skal til legen imorgen, blir spennende:) Da får jeg vel vite om ting er greit....:/

 

hvertfall masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...