Gå til innhold

Hva er kleskoden for barn i begravelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 4 barn i alderen 1-6 år, og vi skal i begravelse, men MÅ barna ha svart??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de trenger ikke svart.

Pent og nøytralt er kleskoden for barn.

Altså¨ikke sjokkrosa med Hello kitty på f eks....

Skrevet

man MÅ slettes ikke noen ting, men det vanlige er jo å gå i iallefall noe sort...men hovedsaken er vel å følge til siste hvile, da spiller klærna liten trille mener jeg

Skrevet

Ingen problem om de går i hvitt heller:)

Skrevet

Jeg ville ha valgt det på mine barn. Forøvrig tror jeg ikke jeg hadde tatt med meg en 1 åring eller en 2 åring i begravelse. De skjønner ingenting og har sikkert vanskelig for å sitte i ro, og det sysn jeg ingenting om i en begravelse

Skrevet

Når min 2 åring var med i begravelse så hadde jeg på ham svart dressbukse, hvit shorte med en svart v-genser over. Dette var kjøpt på hm og cubus så det ble ikke noe særlig dyrt heller;)

Han var med i sin bestefars begravelse. De to hadde et veldig spesiellt forhold så det var ikke noe spørsmål om at han ikke skulle bli med. Dette gikk helt fin. Jeg hadde med en venninne som skulle sitte med ham og evt gå ut med ham om han ikke ville sitte i ro. Dette gikk helt fin.

Skrevet

Jeg har svarte bukser til dem, men har ikke svarte overdeler så det må bli vanlige skjorter.

Det er onkelen deres som er død, og hvis vi ikke skal ta med 1 åringen så må enten pappan eller jeg være hjemme så han blir med. De andre er 4 og 6 og ønsker selv å være med.

Forøvrig så syns jeg barn er like naturlig i en begravelse som noe annet sted....

HI

Skrevet

Her hadde sønnen min grå dressbukse og hvit skjorte, tror ingen reagerte på det. Han var 2 år da. Var pappaen hans sin begravelse.

Skrevet

hverken barn eller voksne MÅ gå i sort i begravelse. Det er en gammel skikk. Så lenge man ikke ser ut som man skal på fest og er kledd respektabelt, så fins det vel ingen regler for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...