Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Jeg har jobbet som vikar i et firma i snart 1,5år. Dette er i utganspunketet en jobb jeg har hatt gullhår for å få. Jeg er ganske ung, og har virkelig ikke "god nok" utdanning for jobben. Og sjefen har senere sagt at jeg kun fikk den fordi jeg hadde stort potensiale, og fordi de falt for personligheten. Jeg stortrives virkelig. Jeg har jobbet på et kontor 20min kjøring hjemmefra, og jeg stortrives. Jeg har nå blitt tilbudt en ny,høyere og mer utfordrede stilling (som jeg hvertfall har hatt gullhår for å få). Men dette betyr at det blir 10min mer kjøring hver vei for meg. Og på et kontor jeg ikke kjenner noen. MEN (ja det er alltid et men); Jeg må ta et kurs over 6mnd, 1dag i uken skole, resten jobb, og masse, masse pugging på egenhånd. Jeg får vanlig lønn hele perioden, og jobben dekker alle kostnader. Ved endt, bestått eksamen går jeg opp 40 000 i årslønn. Som det positive menneske jeg er, så er dette en kjempe mulighet. Men "alle" sier at den er utrolig vanskelig, og at man virkelig må gjenom nåløye for å bestå. Jeg er så utrolig redd for å ikke klare den, og jeg vet hvor uendelig mye det kommer til å kreve av meg. Jeg er alenemor for en 3åring, som krever nok i seg selv. Samtidig så inderlig gjerne vil.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Skjønner problemet ditt, ikke at jeg har vært i samme situasjon,men hadde blitt betenkt jeg også. Men jeg TROR jeg ville tatt den nye stillingen. Hadde bestemt meg for at jeg skulle klare det, og siden det er en såpass "liten" del av livet, hadde jeg tenkt at det er MYE bedre på sikt. Selv om jeg så klart det kan være veldig utfordrende for en alenemor. Men vil du, så kan du Masse lykke til, håper du kommer fram til noe som virker fornuftig for deg
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Hva betyr "hatt gullhår for å få"? Jeg ville valgt den nye jobben. Du består sikkert. Hva slags kurs er det snakk om? Pugging på egenhånd er ok, man må bare ha rutiner på det.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Ville absolutt tatt utfordringen! 40.000 kr er mye penger
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Takk for svar, jeg har jo studert etter barnet mitt ble født, men blir ikke det samme, siden det var "bare" det jeg gjorde det året. Nå blir det nesten: Skole. Jobb. Barnet mitt. Likevel; Jeg stortrives i jobben min, det er gode karrieremuligheter, og siden jeg allerede har en og en halv fot innen for, håper jeg at det er gode muligheter for meg også. Jeg føler jeg behersker arbeidsoppgavene bra, samtidig som jeg blir utfordret på en positiv måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå