Gå til innhold

Når forteller dere arbeidsgiver at dere venter barn?


Løvinna82

Anbefalte innlegg

Når sier man i fra om dette? uke 12? Før/etter? Er litt usikker på dette. Jeg var nødt til å si det tidlig sist gang siden jeg ble sykemeldt og måtte ha en del tilrettelegging fra tidlig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg fortalte det til min sjef i uke 7, da kvalmen kom. Det er kun sjefen min (på jobb) som vet det foreløpig og hun holder tett så lenge jeg ønsker det. Da kan jeg få en viss tilrettelegging hvis jeg har behov for det, uten at resten av jobben trenger å vite noe.

 

Det er nok veldig forskjellig når man forteller det - både fra person til person og fra jobb til jobb. Du/dere får kjenne når det føles rett for dere.

 

Gratulerer og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har tenkt å vente til jeg er 3-4 mnd på vei, vis ikke kvalmen kommer da..

Sist gang ble jeg kvalm i uke 6 å det tok egentlig aldri helt slutt, så da hadde jeg ikke hatt noe valg.

Er bare 4+3 så er spent på hvordan det kommer til å gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me skal ha blåtur me jobben i midten av september, så tenke kanskje eg fortelle det til sjefen før den. Er då ca 10 veker. Forhåpentligvis klare eg å holda det sjult for kollegaer litt lenger, men me får sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ikke si noe før jeg er 12-13 uker men kommer kvalmen så orker jeg ikke pine meg selv så da må jeg si det før. Gruer meg veldig til det ettersom jeg faktisk driver å bytter stilling. Kom nettopp tilbake etter endt permisjon for førstemann. Nå skal jeg ta over stillingen til ei som skal ut i svangerskapspermisjon men mest sannsynlig blir 100% sykemeldt i september. Tipper sjefen min bli sur men men, det er bare en jobb og hva kan han gjør? Ønsker meg to tette og en jobb skal ikke hindre livet mitt i å gå sin gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det i uke 7, dette fordi jeg ble borte flere dager pga kvalme & diarè... da syns jeg det var like greit å fortelle hvorfor jeg ikke kom på jobb... Om formen hadde vært fin hadde jeg ventet til uke 12 :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer til å vente til uke 12-13 med å fortelle det til sjefen. Kanskje jeg venter litt lenger med kollegene. Er spent på når magen begynner å komme! Dette er nr. 2 :) Lurer på hva sjefen kommer til å si - jeg er nettopp tilbake fra permisjon med førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å fortelle det i morgen. Er 5-6 uker. Har litt problemer med søvn, ryggsmerter og kvalme..

Ser ikke så veldig frem til mange nattevakter fremover, og vil da ha en GOD grunn for å kanskje må stå over en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her vet de om det allerede, har ikke klart å holde det hemmelig. Vi er ei lita avdeling med et lite miljø så alle på den avdelinga vet om det. Alle vet jo at vi har prøvd og prøvd og prøvd så jeg ville dele nyheten med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 4-5 på jobben min som vet det, og resten får vite det om ikke så lenge. Jeg er 50% sykemeldt allerede, så regner med at flere lurer på hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Dette er tredje gang jeg er gravid på et år...mistet x2 i vinter/vår :( Den første av de, i oktober, fortalte jeg arbeidsgiver med en gang - litt fordi jeg hadde lyst å dele det (vi er bare 3 stk i denne bedriften:) og litt i tilfelle jeg skulle bli dårlig. Jeg mistet i uke 6...så da var det egentlig litt godt at de visste det. Da ble det utskrapning og hele pakka :(

 

Jeg ble gravid igjen i mai...da sa jeg ingenting, og det gikk bare 1 uke, så hadde jeg en SA :(

 

Nå er jeg 7 uker på vei og har ikke sagt noe, men de vet jo at vi prøver, så de venter nok på beskjed. Tenkte jeg nå bare kunne vente til det føles naturlig å si noe...enten pga kvalme eller pga vekst ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å vente til det har gått 3 mnd ut i svangerskapet,itilfelle at jeg mister det. Er i en alder av 41 år,så man vet jo aldri. Men dette er jo helt opp til deg da å bestemme.

Ønske deg og alle andre i klubben her masse lykke til videre:))

tovmoe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er man pliktig å fortelle d på jobben? noen som vet??? D finnes vel noen regler på hvor lenge før di skal vite d før du går ut i permisjon......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver skal vite det senest 3 mnd før du går ut i svangerskapspermisjon.

Jeg ventet med å fortelle det til jeg MÅTTE fordi jeg holdt på med lønnsforhandlinger som aldri tok slutt. Forhandlingene gikk ikke i boks før en uke før jeg MÅTTE gi beskjed.

Hadde heldigvis relativt liten mage som var lett å skjule...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det på jobben i dag. Først til sjefen, så til noen av kollegene. Var så uggen når jeg kom på jobb, og bestemte meg plutselig for å si det. Hadde egentlig tenkt å vente noen uker til, men nå synes jeg at det er like greit at de vet det. Jeg har en ganske fysisk jobb og av og til trengs det å ta hensyn dersom man ikke er helt i form -nå slipper jeg å forklare hvorfor. Jeg er 8+0 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde jammen eg òg fortalt d t sjefen. Har tenkt masse på d, så nå berre gjorde eg d.. 2 mnd imorgon. Hu blei ikkje overraska, syns hu hadde sett d på meg, humøret og sånn..vett kje ka hu meinte eg. Men eg vil ikkje sei d t kollegaer endå, sjølv om eg føle d e mange som snakke om meg(sidan har ei dotter på 2,9 år..) Litt kjekt å fortella, men litt kjekt å ha hemmelighet òg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det når jeg var 5 uker. Både til sjefene og kollegene. Klarte ikke å holde munnen:) Men hadde nettopp begynt i ny stilling,så var litt ekkelt,men de tok det kjempebra:)) Jeg er blitt veldig kvalm og uvel nå,så glad de vet det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...