Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Datteren min har ikke hull i skjeden. Du kan se at det er en hinne der, akkurat som om jomfruhinnen dekker hele åpningen. Noen som har erfaringer med dette?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Igjengrodd skjede er ikke veldig uvanlig. Ta en tur til legen, der vil det bli avgjort om det vil åpne seg selv, om dere kan bruke en krem som hjelper eller om dere rett og slett må ha kirurgisk inngrep.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Hvor gammel er hun, min datter hadde dette når hun var rundt 10 mnd tror jeg det var ville legen at vi skulle prøve en hormonkrem, samtidig som hun også sa at det bare var i det siste få åra det var brukt og at det stort sett ordnet seg av seg selv. Vi valgte å se det ann litt til og 14 dager senere hadde det åpnet seg av seg selv. legen snakket om at om det ikke var åpent ved 2 års alderen og hormonkrem ikke hadde virket så ville det bli operert. Det er visst ikke så uvanliga at jenter kan ha denne hinnen men den forsvinenr stort sett av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Det har jeg faktisk ikke sjekket. Hvor gammel er datteren din da? Høres ut som hun er et temmelig fersk, og da er ting gjerne litt oppsvulmet og hovent. Alt er nok i skjønneste orden, er du i tvil så nevner du det på helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Hun er faktisk tre år. Jeg merket det da hun var liten. Men hun har det enda, og noe ganger når jeg skal vaske henne kan hun klage over at det er vondt. Personlig hadde jeg dette selv, helt til jeg var 15 og ble operert og tappet ut blod. Men jeg hadde håpet hun skulle slippe å gå gjennom dette. Men når bør hun gå gjennom det ift ideell alder? Jeg vil jo helst at hun ikke skal føle seg "misbrukt" eller noe, og nå er hun jo så stor at hun skjønner at det ikke er normalt hvis andre skal titte inn i musa hennes. HI
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Datteren min hadde det samme. Var til barnelegen da hun var 2 år. Legen ville ikke gjøre noe for han mente at det kom til å ordne seg selv. Hvis det ikke var bedring da hun var 4-5 år skulle jeg kontakte han igjen. Han ville da smøre på en krem og evnt. bruke en q-tips for å åpne. Hos jenta mi ordnet det seg selv, hun er nå 4 år og normal:)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Hvis hun er 3 ville jeg snakket med legen om å få en hormonkrem å prøve, spesielt siden du har hatt det samme og det endte i operasjon. Men har ikke barnelegen sagt noe om dette ved undersøkelser. de skal jo bl.annet se etter dette. Samtidig som de passer på at jenter ikke er omskjærte.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 Jeg har abre snakket med legen på fam.sentret og han sa at vi skulle se det frem til hun var ti år og deretter operere hvis det ikke gikk over. Men jeg syntes det hørtes så trist ut å skulle legge henne i narkose for oprasjon nedentil i en alder av ti:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå