aef Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 hei har noen spm.. når man har fryst ned maten og skal tine den opp, skal man da tine den opp i vannbad eller i kjøleskap? det tar jo ganske lang tid å tine i kjøleskap, blir maten dårlig? kan man bruke fiskekaker å lage mat av? takk for svar
ak... Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 jeg har pleid å ta det opp om morningen, da har det tint til middagstid (ca kl halv 3). fungerer kjempebra hos oss=) pleier å bruke frossen lapskausblanding, kjøtt eller fisk alt ettersom hva jeg har. en god dæsj med pizzakrydder eller andre urter setter god smak.
ak... Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 har ikke prøvd fiskekaker selv, men kanskje jeg skal gjøre det! hørtes ikke dumt ut!
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Det er sikkert godt, men sjekk saltinnholdet.Mange fiskekaker har nok mye salt i seg.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 fikk tips her inne å lage av ren fisk. bare sjekk for bein. mini er bare snart 5 mnd og tør ikke gi fiskekaker. masse salt i!
NostraStoria Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Har du ikke mikro? Går ganske kjapt da. Jeg har laget fiskebollemiddag til mini med poteter og gulerøtter. Oppskriften var på en babymat side som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på!
abella Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Ta den opp om morningen og la den tine på benken. Eller tin den i mikro hvis du har. Jeg ville ikke gitt fiskekaker til babyer som er så små, de inneholder både en del salt og masse 'fyllmasse' som ikke er fisk. Gi heller fisken naturell, eller lag hjemmelagde fiskekaker.
b77h Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 Hei Jeg ville nok også styrt unna fiskekaker mens de er helt små - iallefal lese nøye hva de inneholder. Sikkert bedre de fra ferskvaredisken enn de i pakker. Og de inneholder også mel, så om du vil unngå gluten før tarmene er helt utvviklet så er det ikke bra. Og ser det anbefales pizzakrydder her - DET er iallefal salt! Kun urter til babyer. Ellers ville jeg ikke vært redd for å la babymaten tine langsomt - i kjøleskap el ute. Den blir jo ikke dårlig så lenge den er kald. Og varme i vannbad før den spises. Her i huset har vi ikke micro og det er helt bevisst. Micro kan endre matens molekylære struktur - noe som igjen gjør det vanskelig for kroppen å vite hvilke enzym den skal utskille for å fordøye maten.
Kate77 Skrevet 24. august 2010 #9 Skrevet 24. august 2010 Pizzakrydder inneholder da ikke salt, men oregano, basilikum og noen andre urter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå