Gå til innhold

Kjenner dere familier med mange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange her kjenner personlig familier med mange barn?

Tenker da på familier med minst 6 barn og som har små barn nå.

Altså ikke bestemora til fetteren til en venn som hadde 10 barn for 60 år siden, men familier dere selv kjenner som er unge nok til å kunne være her på BIM/DIB.

Bare nysgjerrig. For det er vel ikke så veldig vanlig med store familier i våre dager egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om flere som er like gammel som meg(20år), og som har rundt 6-7 søsken

Skrevet

Det er jo gjerne i nyfamilier det blir mange barn. Et par tre barn hver, og en eller to felles. Jeg har to, og min mann har fem :-)

Naboen har sju barn, men de er vel ikke å regne som små lenger, vet ikke helt hvilken klasse deres yngste går i, tror det er andre eller tredje. Kjenner en som har seks unger, men det er med to forskjellige damer.

Skrevet

Ja, vi. Jeg venter nr 6, og vi har flere små barn. Kjenner to familier til med mange. En med 6 og en med 7.

Skrevet

I den generasjonen kjenner jeg faktisk ganske mange store familier. Det var jo da også mye vanligere med mange barn for 20-30 år siden og bakover.

Skrevet

Vi har 8. Kun fellesbarn og minstemann er fortsatt i barnehage.

Ellers kan jeg ikke si at jeg kjenner andre store familier med små barn, men har truffet noen få familier med 6 barn og mer opp gjennom livet. Vet også at en av nabofamiliene har har 6, men har nettopp flyttet hit, så jeg kan ikke akkurat si at jeg kjenner dem.

Fra tidligere generasjoner kjenner jeg en god del folk fra store familier rundt om.

Skrevet

Kjenner en familie på 9 barn:) Ikke kristen eller noe slikt, de er bare veldig glad i barn

Skrevet

9 stykker med samme foreldre og fortsatt små barn og ikke religiøse heller? Det er ganske uvanlig i våre dager.

Skrevet

Joda, flere med seks-sju stykker. Men de er læstadianere, og da tar man visst i mot de Gud gir. Det er nordpå. De jeg vet av (ikke kjenner, dessverre) i Oslo er våre nye landsmenn, og der blir det fort nokså mange unger, ja.

Skrevet

Jeg kjenner "en slik" familie. Dine, mine våre -barn opplegg. Han hadde 3 fra før, hun hadde to fra før og sammen har de en.

Skrevet

Ser at religion blir nevnt her som årsak til mange barn, så da må jeg vel legge til at vi ikke er religiøse på noen som helst måte, tvert i mot er jeg faktisk ateist.

Men jeg har også fått det inntrykket som enkelte her nevner, at det i våre dager er det vanligste blant store familier at det er religion inne i bildet.

Skrevet

Ja

Vår familie har seks barn, minste er nyfødt, så er de 4, 10, 12, 14 og 16 år. Alle har samme far og mor og ingen av oss er med i en religiøs sekt

Skrevet

ja søstra mi har 7 stykker, inkl 2 par tvillinger, de yngste er nå fylt 9 år. Hun var forøvrig medlem her da ungene var mindre.

En bekjent av meg har og 7 unger, den minste er vel rundt 9 der og.

Selv har jeg 8 søsken...men yngstemann er 21 da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...