Gå til innhold

Dere som har det gullende rent...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere plaget med bananfluer?

Jeg innrømmer at jeg er et rotehue som til tider har det litt kaotisk på oppvaskbenken. Nå er det innvasjon av bananfluer her! Kommer det av dårlig hygiene, eller er alle plaget med bananfluer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fluer her. Men er veeeeeldig nøye på at det ikke er noe matrester noen plass. og frukten ligger i kjøleskap, eller under lokk =)

Aner ikke om det er derfor det ikke er fluer her, men hos mamma og pappa er det en haug, og de er ikke så nøye på ting og tang!

Skrevet

Vi kaller det blomsterfluer. Og de forsvinner ikke med bedre renhold, verken hjemme eller på jobb.

Skrevet

Har det overhodet ikke gullende rent her nei, å har ikke noen blomster(banan)fluer. Men så har ikke jeg noen levende planter i huset heller, de bare dør :P

Foreldrene mine har mange blomster/planter i leiligheten sin, å de har også mange blomsterfluer, tiltross for at det er gullende rent der :D

Så tror nok ikke problemet kommer av støv :)

Skrevet

Vi var plaget med det for noen uker siden, men etter at vi har vært super nøye med å holde det rent på benkene, så har alle bare forsvunnet. Nå skla det sies at vi ikke har noen planter hos oss heller, så ikke vet jeg.

Skrevet

har også hatt dette problemet og fikk tips om å spraye med permetrin (går kjøpt hos jernia) i vinduskarmer (de legger visst egg her), dørkarmer etc og har ikke sett ei flue siden!

Skrevet

de legger egg i blomsterpotter og blomsterjord. du kan blande grønnsåpe eller salmiakk i vann og ha i blomsterjorda. det dreper eggene.

jeg bodde på studenthus engang. der hadde vi masse gamle, tomme vinflasker stående som vi aldri klarte å kvitte oss med. da vi fjerna dem og vaska litt, så fjerna vi og fluene.

Skrevet

Ha litt oppvaskmiddel og litt eddik i en flaske, så flyr krekene oppi der og drukner. Kan også være lurt å tømme matsøpla ofte, der liker de seg godt...

Skrevet

Bananfluer og blomsterfluer er to helt forskjellige arter.

Skrevet

Har det kaotisk, og har masse bananfluer.. men det er jo i matsøpla de liker seg... hver gang jeg lokker opp lokket så kommer det en sverm ut.... hva søren gjør jeg med det da... kan jo ikke gå ut med matsøpla hver gang jeg har puttet noe oppi der.

Skrevet

Funker å ha ren kjøkkenbenk og kaste dårlig frukt for å holde dem i sjakk. Pluss at jeg setter fram et lite glass med en slump eddik og zalo i hvis fluene dukker opp. Er nøye når jeg velger frukt i disken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...