Gå til innhold

når begynne med babybjørn sele.. ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

prinsen min er 6uker,holder hode selv og veldig urolig så tenkte det hjalp med sælan....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri..? Altså, den kan godt brukes nå, korte perioder av gangen, om du på død og liv vil bruke BB, det er det du har e.l. Men du finner plenty av andre bæreseler som er bedre både for ungen og den som bærer, sånn om du ikke har kjøpt alt.

Skrevet

Tenker også aldri...

Skrevet

Vi har en eldre modell av BB og bærer kun korte perioder av gangen. Savner å finne en sele jeg kan bære mini forovervendt i,men som er god for ryggen..Mini er snart 5mnd nå og han er tung for ryggen i BB og han MÅ sitte forovervendt å se ellers blir han bare grinete..

Skrevet

Tenker også aldri. Se på tettinntil.no for gode tips:)

Skrevet

Kjøp deg noe annet. Det fins så mange forskjellige typer som er gode å bære med, helt fra nyfødt :)

Skrevet

oki...vel jeg har en ringslynge som jeg ikke blir venner med..får prøve den og se om jeg kan få det til etterhvert :))

Skrevet

Har du en god sele eller sjal å bære i så ser han ut på sidene istedenfor. Det er bare for babyen å vri hodet, det funker veldig greit her. Jeg har en nyskjerrigper av en annen verden som elsker å bli bært i sjalet mage mot mage. Hun snur hodet og kikker, null problem.

HI: babybjørn tar knekken på hoftene til babyen og ikke minst ryggen din. Jeg anbefaler elastisk sjal, det er helt supert til så små babyer:o)

Skrevet

Jeg har kjøpt en Ergobaby-sele, den er fantastisk god; ungen kan sitte på magen eller ryggen, men den mangler altså utovervendt-muligheten, Min datter (9 mnd, 9 kg) er utrolig nysgjerrig og veldig sprellete, men hun er veldig fornøyd med å sitte i den, som en annen sier - hun vrir bare hodet. :)

Jeg har også Beco Butterfly som er kjempegod, og det samme firmaet har nettopp lansert en sele som heter Beco Gemini som i tillegg til å være riktig utformet for både barnet og mor har en mulighet til å knappe til skrittbredden, slik at baby kan sitte fremovervendt i korte perioder. Hadde ikke jeg nettopp kjøpt Ergobaby'en min så hadde jeg nok bestilt en slik, til tross for alle advarslene mot smalskrittede bæreseler og fremoversitting :) Alt med måte, tenker jeg, ti minutt fremovervendt en gang iblant

Men det er riktig som de andre sier, BB anbefales kun for kortere tid, pga at ungene ikke sitter riktig med hoftene. Og jeg ble veldig overrasket en dag, etter å ha brukt Beco'en i noen uker, så slengte jeg på meg BB for jeg skulle bare rett opp i bilen - og jøye meg så ond den var i forhold! I en av de to andre selene kan jeg bære henne dagen lang, i BB var jeg superglad jeg kunne ta henne av ti minutt senere.

Lykke til i alle fall, det er vanskelig med bærejungelen ;-)

Her er Ergobabyen min:

http://www.ergobabycarriers.com/babycarriers/item/BC2EP/

fin sant? ;-)

Og her er Becoen min:

http://www.thisnext.com/show/item-images/C969901E/7B18A383/

(En fordel til med disse er at du kan bruke dem til ungene er 4 år sånn ca!)

Og her er den nye Gemini'en som jeg sikler litt på:

http://www.tendercargo.com/beco-gemini-positions.jpg

:)

Skrevet

var veldig fornøyd med min Ergo bæresele!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...