Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Noen andre som er gift, men ikke bor sammen? Vi har veldig lyst å gifte oss, men har ikke anledning til å flytte sammen enda da vi har to barn hver som bor 50 % av tiden hos oss. Noen som vet om man fortsatt kan ha folkeregistrert adresse hver for seg etter at man flytter sammen, eller må man ha samme adresse? Og mister man i så fall alle stønader?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Som gift må man ha samme folkeregistrerte adresse... har noen venner som skal gifte seg snart, som ikke skal bo sammen... de hadde sjekket, og fikk til svar at de MÅ ha samme adresse....
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Er dere gift er dere jo ikke eneforsørgere lengre ettersom man har forsørgeransvar for hverandre som gifte så stønader får dere nok ikke.. (om dere har barn 50% av tiden er dere jo heller ikke eneforsørgere men har delt omsorg????) Og i utgangspunktet skal man ha samme adresse som gifte, men det ER mulig å ikke ha det (dog med litt problemer og diskusjon med folkeregisteret).. Vent heller til dere er klare til å flytte sammen før dere gifter dere...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Man MÅ vel ikke bo sammen om man er gift... Jeg tenker å gifte meg med kjæresten min som bor i utlandet til neste år. Så vi kommer da ikke til å ha samme adresse.. Ikke engang bo i samme land.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå