Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Er det noen som har erfaring på ca renovasjonskostanden av et hus på ca 150 kvadrat? ALT må tas! Utvendig og innvendig...
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Merkelig spørsmål. Hvordan kan noen svare deg på dette, uten å vite byggeår på huset, om det er isolert, om grunnmuren er solid. Og ikke minst - hvilken standard dere ser for dere...? Kan hende dere er fornøyd med å la alle rommene være i den fasongen de er i, ha pappplater på veggene og linoleum på gulvet, og billigste kjøkken fra Ikea. I motsetning til tregulv i hele huset, eksklusivt bad og kjøkken og omfattende omstrukturering av romløsninger. Slike faktorer spiller inn kan utgjøre 500 000 i forskjell.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Da tror jeg det er like billig å rive huset og bestille et "ferdigbygd."
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Umulig å svare på, som noen andre her sa. Dessuten spørs det på husstilen.... er det er et hus som må renoveres etter visse stilmessige kriterier (spesielt hvis det er gammelt) så går kostnaden opp. Snakk med en byggmester eller snekker-firma, de kan se på bilder av huset og gi dere et overslag (selv om det alltid blir dyrere enn det de sier...)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Trodde det var ganske selvfølgelig jeg da at huset er gammelt og at vi ønsker det opp til dagens standard. Må anta det meste av isolasjon osv er inntakt for jeg har ikke rønken syn, men det må byttes tak og skiftes vinduer, panel osv. Skal ikke bygges på nei
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Ja tror du det. Lurte jeg litt på også, men synes det er så mange skjulte kostnader på ferdig bygde også...
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Du regner med at det er intakt isolasjon i huset??? Okey, du har såpass lite peiling ja.... du vet f.eks ikke at standard isolasjon fra så kort tid tilbake som 70-tallet er regnet som elendig nå...? Snakk med en fagperson som vet hva det vil si å renovere et hus til dagens standard. Fordi du b-r ihvertfall ikke ta på deg dette arbeidet selv....
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 Herregud å nedlatende! Håper du fikk en opptur med oppførselen din i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå