Gå til innhold

Skal/skal ikke skaffe pus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vokste opp med katt og hadde stor glede av det.

Størtse barnet er 7 og minste snart året, og barna maser.

Problemet er at far i huset er supernegativ.

Og hele hans familie som bor i vår by hater katter. Så jeg føler at en så liten filleting som å skaffe seg katt er meg mot de.

Kan jo ikke regne med noe hjelp fra de når vi er på ferier, siden de ikke begriper vitsen med katt.

Vi bor i stort hus i lite traffikert område så egentlig ikke noe hinder bortsett fra negativ mann med negativ familie.

Min mann ser for seg drit inne, drit ute, tisselukt i bil, ødelagt parkett, ødelagte møbler, ødelagte ferier, mas og arbeid. Hallo?

Oppgitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA til pus!

Er selv oppvokst med dyr og kan ikke tenke meg å ikke ha det. Bor akkurat nå i leilighet der huseiger forbyr dyrehold, men når vi flytter skal vi ha hund og katt. Savner pusen hjemme etter at jeg flytta hjemmefra....

Skrevet

Nei til katt!

Det er feil å skaffe katt når mannen din er så i mot det.

Alle disse argumentene er jo ting som KAN skje når man har katt, mannen din har rett i det.

Skrevet

Er dere i tvil, så ikke skaff..

Er trist om dere blir en av statistikken som setter bort katten før ferien fordi dere ikke har noen til å passe..

Skrevet

Det vil nok bli et kranglemoment om dere får katt og han ikke er helt med. Kattunger er slitsomme!! man bare glemmer det fra gang til gang...(fant jeg ut for noen mnd siden) men kjempesøte da. katter er stort sett reinslige, og lærer du de til å klore i klorebrettet, så pleier det å gå bra. MEN hva om dere plutslig skal ta en helgetur ettereller annet sted.? blir så bundet om man ikke kan få hjelp av evt familie :-( men skal dere få allikevel, så anbefaler jeg en voksen katt..dere kan jo adoptere fra en omplasseringsklinikk. Det fordi: - de kan være ute fra dag 1, de ER reinslige, de er chippet og ferdig vaksinert, så slipper de utgiftene første året. , de skjønner mer enn kattungene. kattungene biter, klorer, hopper og henger i det meste!

Skrevet

Ikke skaff dere en katt dersom far i huset er veldig negativ til det!! Det er snakk om et dyr som i de aller fleste tilfeller lever til de er over 10 år gamle!! Prøv heller å snakk med han å kom frem til et kompromiss om et annet dyr. hva med hund? Ja, du må lufte den og den lever like lenge, men du er ikke fullt så bundet av dem når du skal på tur. Kommer jo an på hvor dere drar da selvfølgelig. Vi har hatt hunder i 6 år nå og har kun følt oss bundet to ganger. Da har vi satt dem på kennel i en uke når vi var i syden!

Skrevet

Jeg er helt enig i at omplasseringspus er fine greier, det er det foreldrene mine har. Han var godt voksen da han kom til oss, 4-5 år og det er 8 år siden nå. Han er fortsatt vital, men han tenker seg om to ganger før han gjør noe, vurderer om han gidder ;)

Det er ikke noe problem å reise på ferie, en får ganske enkelt naboen til å fore den mens en er borte, i bytte mot å fore naboens katt når de er på ferie. Pusen blir fornærmet, men han kommer over det...

10:21

Skrevet

Hvis en skal ha et dyr så må alle være enige. I ditt tilfelle er mannen din helt imot, og det bør du respektere og forklare det for ungene.

Jeg kunne tenkt meg både hund og katt, men siden mannen min ikke liker hunder, så blir det uansett ikke noe av, selv om ungene skulle mase til de blir blå! Katter liker han, og vi har 2 stk.

Hva med å vurdere et annet dyr? Kaniner gjør ikke mye utav seg, men ungene har mye glede utav de også. .

Valget står ikke alltid mellom hund og katt, det er mye forskjellig ungene kan ha glede av. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...