Gå til innhold

Pasturisert Fetaost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter :)

Ble litt engstelig når jeg så at man for sikkerhetsskyld også må holde seg unna pasturisert fetaost jf. den nye artikkelen her på barnimagen http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article601437.ece

Hadde oppfattet at pasturiserte oster var ok og har spist Arla sine fetaoster.

Lurer på om noen andre også har gjort dette innimellom gjennom svangerskapet og om det er noen som har diskutert dette med Jordmor eller lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff jeg har også spist de frem til nå, er 12+2, var ikke klar over det jeg..... Da går fetaen i søppla, tør ikke ta noen sjanser.

Skrevet

Huff... du kunne bakt den!

Dryss med olivenolje og fersk oregano, 180 grader i 10-15 min. Nammenam!

Skrevet

Takk for tipset, det hørtes godt ut :-) Namnam ja :-) Vi får håper det ikke har vært bakterier i de vi har spist, men tar ingen sjanser fremover, annet enn i ovn da.

Skrevet

Veldig god ide å ha det i ovnen :) Arla Apetina sier jo selv at de er trygge og spise for gravide.. Ikke rart man blir forvirra.. Synes det går litt inflasjon i all informasjon der ute.

Skrevet

Dette er vel ganske nye retningslinjer som jeg selvfølgelig har tenkt til å følge framover. Men både denne gangen og under forrige svangerskap var arlas fetaost (som egentlig ikke er fetaost siden det er laget på kumelk) helt trygt. jeg har derfor begge svangerskapene spist dette i store mengder. Spiser salat på jobben hver dag, og jeg har alltid på fetaost. Det har jo aldri vært på nei-lista før...

Skrevet

Det er jo ikke engang fetaost, bare en litt dårlig kopi.. Jeg spiser den + de nye til som er kommet (norvegia og c,,, steike glemte hva den het hehe)

Skrevet

De har endret på retningslinjene siden sist jeg var gravid, i alle fall. Det er bra - jeg tror nok det at ost er laget av pasteurisert melk har vært en sovepute for mange. Sannheten er nemlig at produktet kan bli forurenset av listeria-bakterier ETTER pasteuriseringen, og da er du like langt. Det var det som skjedde med osten (ikke feta) som førte til flere dødsfall, inkludert ufødte tvillinger, på Riksen for et par år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...