Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 på jobb her forleden jobbet jeg sammen med en mann som er far til 2 barn, 2 år og 6,5 år. Han satt hadde da pause og ventet på at kona skulle komme med mat til han (jobber i bolig og har ikke mulighet å gå fra boligen) så kommer ungene, de bor bare 2-300 meter unna, men det er bilvei(om ikke så veldig traffikert) spurte han da om hva kona skulle gjøre mens ungene var der,(regnet jo med at ungene var kommet sammen med mammaen sin) han sa da at de var kommet alene med maten hans. Nå vet jeg ikke om minste satt i vogn eller gikk selv ,men jeg synes uansett det er litt uansvarlig av mor å la en 6 åring passe en 2 åring. Noe jeg bør blande meg i eller la det ligge? Må vel legge til at vi har litt omgang med disse menneskene i fritiden. Virker som denne mammaen er litt umoden, har med andre ting hun har gjort som min kollega har fortalt meg.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Dette kommer helt ann på barna synst jeg. Foreldrene vet helt sikkert best selv. Det er iallefall ikke her du skal si dine meninger høyt. Jeg ville gjort det samme med mine barn. Min 3-åring kan iallefall gå 300meter fra hjemmet med sin bror på 5år. Vi har også en vei i nærheten. Men man kan ikke alltid tenke det verste. De må jo få lov til å gå ut å leke. Når du sier 2år så vil nok mange si nei. Men det er veldig stor forskjell på 2-åringer. Noen holder eldre søsken pent i hånden, mens andre løper ut i veien.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 er ikke snakk om vei i nærheten, er snakk om at de må gå langs veien.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Så lenge alt går glatt og bra, så er det jo greit... men hva om det skjer noe?? Skal 6åringen måtte leve med det resten av livet?? (Selv om det soleklart er foreldrenes ansvar!!) Små barn kan ofte passe mindre barn uten problem, men når ting SKJER... hva da?? Og ting kan ofte skje når det er snakk om barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå