Gå til innhold

Redd for barnevernet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort historie-For litt siden hadde noen sendt inn en bekymringsmld til barnevernet ang meg, det som sto var absurd, men klart de må jo sjekk opp meldinger de for inn.

Jeg er en relativt ung mor på 21 og jeg tror ikke dette setter meg i godt lys da.

Jeg ønsker ikke og legge ut detaljer om hva det sto i mld, men det hele gikk ut på omsorgssvikt.

Herregud min verden raste sammen, og så redd jeg har vært og enda er, for selvom de har vært på hjemmebesøk og de ser at ting er fint her, og ser at gutten min har det bra, og verken barnehage eller helsestasjon osv har noe galt på meg, så er jeg redd av den grunn at jeg var mange år selv under barnevern når jeg var yngre, grunnen til det var jo så enkel at jeg kranglet mye med mine foreldre og var litt av en bråkebøtte som var ett resultat at dårlig selvtillit pga mobbing osv i så mange år.

Idag vil jeg si jeg er en oppegående ung kvinne, som elsker og gjør alt for sønnen min.

Meldingen var helt anomym, og jeg er rimelig sikker på at det er min eks som misshandlet meg psykisk som har ringt inn for og gjøre livet mitt surt selv når vi ikke er sammen.

Men jeg kan jo ikke bevise det, dermed betyr det ikke noe hva jeg tror ang det.

Men her kommer spm mitt- barnevernet sa at de ikke trengte det siste hjemmebesøket alikevel før oppsumeringsmøtet, skal jeg ta dette positivt? hva tenker dere, setter pris på ærlige svar, men vær så snill og ikke rakk ned, ser det er så mange som gjør det, og det gjør bare vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sie du er en oppegående ung kvinne, og at du gjør alt for sønnen din.

Hvis du med rett, skriver disse ordene, så er det vel ikke grunn til å bekymre seg?

Skrevet

Jeg var 19 da jeg fikk barnet mitt. Har aldri hatt noe med barnevernet å gjøre, og nå er jeg 23år.

En ung mor kan være en like god mor som en gammel, så tror nok barnevernet har mer å se etter enn alder.

Skrevet

At de ikke trenger det siste hjemmebrsøket skal du se på som et veldig godt tegn. Vil tro de har sett at du sannsynligvis har vært utsatt for sjikane (hvis det du forteller er riktig).

Hadde de vært veldig bekymret, ville de ikke avlyst noe som kunne dokumentert saken bedre. Dette med mindre de allerede har kommet over "bevis" for at barnet ditt blir utsatt for omsorgssvikt. Hvis du ikke har fått høre om noe annet enn det positive du beskriver, så burde det ikke komme pæopp noe nytt i siste møte.

Hilsen ansatt i barneverntjenesten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...